Alfa Romeo Stelvio najbrži SUV na Nirnburgu (VIDEO)

Alfa Romeo postavio je novi rekord na stazi u Nirnburgu sa svojim SUV modelom Stelvio Quadrifoglio, sa vremenom od 7:51,7 sekundi. Čime je skinuo 8 sekundi sa prošlog rekorda.

Prvo pa muško

Stelvio je prvi SUV italijanskog proizvođača u njegovoj istoriji dugoj 107 godina, a njegova moć je dokazana obaranjem rekorda koji je prethodno držao Porsche Cayenne Turbo S.

Za krug na stazi korišćen je najmoćniji Quadrifoglio model, koji napaja 2.9 litarski tvin turbo V6 motor, sa 503 konja pod haubom i 600 Nm obrtnog momenta.

Italijanski trkački vozač Fabio Francio obrnuo je moćni Stelvio punih 8 sekundi brže nego što je za točkovima pošlo poršeovom Cayenne Turbo S. Iako je Porše nedavno imao ogroman uspeh na stazi Nirnburga, postavivši sveukupan rekord sa svojim 911 GT2 RS, a ujedno je i prvi proizvođač koji je SUV obrnuo oko Nordšlajfa za manje od 8 minuta. Njegov Cayenne Turbo S završio je krug 7:59,74.

Pored sirove snage koja dolazi iz tvin turbo V6 motora, Quadrifoglio izdanje novog modela Stelvio može se pohvaliti prilagodljivim vešanjem i savršenim rasporedom težine od 50/50 na prednjoj i zadnjoj strani automobila. Što je idealan raspored za neravnomernu površinu puta i veliku promenu u visini koja se nalazi na stazi od 20,6 kilometara.

Ostale karakteristike uključuju diferencijal vektora obrtnog momenta i osmo-stepenu transmisiju kojoj treba samo 150 miliseknudi da promeni odnose kada je Stelvio u trkačkom modulu na Alfa Romeo DNA Pro podešavaču automobila.

Novi rekord SUV na Nirnburgu – Video

Pogledajte video kako novi ponos italijanskog proizvođača Alfa Romeo lomi krivinama trkačke staze u Nemačkoj.

Kupci mogu da biraju opcije kao što su Sparco trkačka sedišta i karonsko-keramičke kočnice iz Bremba. Quadrifoglio će se pridružiti trenutnom Stelvio asortimanu sledeće godine, a cena još uvek nije potvrđena. Kruže glasine da će se ova cifra kretati oko 60.000 funti.

Šta mislite, da li će vlasnici Porsche Cayenna Turbo S dati svoje automobile na otkup vozila u zamenu za novi Stelvio. Dobro, neće ih dati na otkup, oni ipak voze Porsche a ne Alfu.

 

Porsche Mission E – detalji o električnom poršeu

Porše se uključuje: Porsche Mission E, potpuno električni sportski koncept sa četvoro vrata koji je izazvao pravi bum na sajmu u Frankfurtu 2015., ulazi u kasniju fazu razvoja. Evo i detalja.

porse mission e napred

Predsednik poršea Oliver Blum oktrio je nove ključne detalje projekta:

  • dizajniran da popuni prazninu između Panamere i 911 modela
  • potpuno električan, bez SUS motora
  • motori različite snage će biti u ponudi
  • cena će mu biti kao u skladu sa ulaznom Panamerom
  • različit dizajn karoserije moguć u dugom roku

Na nedavno održanom sajmu automobila u Frankfurtu, Blum je rekao da je projekat u roku i da će prototipi biti poslati na testiranje uskoro. Očekujte da će se uskoro pojaviti prve špijunske fotografije.

Nemojte još davati svoje vozilo na otkup, prodaja je najavljena za kraj 2019. godine.

Porsche Mission E – Kako je sve počelo

Porše je još 2015. potvrdio da će putnička verzija Mission E modela biti lansirana do kraja decenije. Ovo je prvi potpuno električni Porše, a neće biti poslednji. ,,Sa ovim modelom jasno govorimo o budućnosti brenda” rekao je tada dr Volfgang Porše. ,,Čak i u svetu motosporta koji se konstantno menja, Porše će zadržati svoju poziciju pri vrhu, sa ovim fascinantnim sportskim automobilom.

porse mission e pozadi

U novu proizvodnu fabriku se ulaže oko 700 miliona evra. U jeku skandala o emisijama koji i dalje drma vlasničku kompaniju Poršea – Volksvagen, tehnologija električnog pogona se ubrzano razvija širom volksvagenovog carstva.

Kako je izgledao Mission E 2015

Sudeći po orignalnom Mission E konceptu iz 2015. sa 600 konjskih snaga, putnička verzija je nešto što vredi čekati. Mission E je sportski automobil sa četvoro vrata, poput zgusnute Panamere, ali sa skromnim stavom koji okreće glave.

Pogotovo sa njegovom belom mat bojom i crno belim felnama i finim detaljima, poput LED svetla preko cele dužine zadnjeg kraja automboila.

Koliko je brz?

Porše tvrdi da Mission E može da sprinta do stotke za manje od 3,5 sekundi, a do 200 km/č za nekoliko sekundi. Maksimalna brzina će biti veća od 250 km/č. Raspored dva motora omogućuje pogon na sva četiri točka, a upravljanje na sva četiri točka sa 911ice pruža agilnost koja bi postidela mnoge slične automobile.

Baterije su postavljene što više moguće niže, kako bi se ostvarilo nisko težište i maksimalna upravljivost.

Da li će Mission E zadržati isti izgled?

Svakako. ,,Dizajn je fiksan” rekao je Blum. ,,Veoma je blizu onome što smo prikazali pre dve godine u Frankfurtu. Biće uzbudljivo, ali malo drugačije od koncepta.”

 

Novi Volvo XC40 biće najsigurniji automobil u svojoj klasi

Volvo kaže da je postigao svoje bezbednosne ciljeve uvođenjem tehnologije razvijene za veće XC90 i XC60.  Iako manji automobil izgrađen na potpuno novoj tehnologiji poznatoj kao Compact Modular Architecture (CMA), XC40 čini se da će biti jedan od najsigurnijih automobila u svojoj klasi.

volvo

Ovo uključuje Volvov paket za bezbednost u gradu koji će biti ponuđen kao standard u Velikoj Britaniji. XC40 će koristiti novi razvoj sistema koji otkriva potencijalne nesreće sa drugim automobilima, biciklistima i pešacima i na taj način automatski usporava automobil

Druga sigurnosna tehnologija uključuje Volvo na poziv, koji automatski upozorava automobil u slučaju moguće nesreće i može pomoći u držanju udaljenosti između automobila i zadržati XC40 u svojoj traci na sigurnoj udaljenosti.

“Moderni gradski život predstavlja kompleksne izazove za vozače, pešake, bicikliste i druge korisnike puteva. Uz XC40 nastoji se smanjiti kognitivno opterećenje vozača. Iako, naši sistemi sigurnosti i podrške vozačima aktivno prepoznaju i ublažavaju potencijalne opasnosti, vozač se može više opustiti i uživati u gradskoj vožnji.”, rekao je potpredsednik Volvo sigurnosnog centra za auto. Naglašeno je da će novija oprema na XC40 biti još jedan korak ka postizanju veće sigurnosti u vožnji i smanjenju broja smrtnih slučajeva, kao i nesreća.

Paket City Safety XC40 je optimizovan da bržu vožnju vozača na putu povuče ukoliko se otkrije potencijalna mogućnost nesreće, gde se kao rezultat javlja zvučni signal upozorenja koji niveliše kočnicu. Ova funkcija je već na XC90, S90, V90 i XC60.

Pored navedenog, Volvo je naglasio opcije 12 – inčnog digitalnog upraljačkog displeja, 9 – inčnog centralnog displeja i integrisanju pametnih telefona, kako bi se moglo pomoći vozačima. Kao primer može se navesti, da lociraju i plaćaju slobodna parking mesta unapred.

Volvo je razvio svoje sigurnosne sisteme nakon analize podataka o nesrećama iz celog sveta, uključujući Kinu, SAD, Nemačku i Veliku Britaniju, kao i svoju bazu u Švedskoj. Zvaničnici kažu da je ova dugogodišnja posvećenost istraživanju podupirala reputaciju za izgradnju sigurnih automobila i daje prednost pred konkurentima, jer se razvoj zasniva na dokazima iz stvarnog sveta, a ne na pretpostavkama i simulacijama.

Kao i kompanija Volvo i naše poslovanje, a vezano za otkup vozila, baziramo na dugogodišnjem znanju i iskustvu, a ne na pretpostavkama. Profesionalno, brzo i efikasno je ono što odlikuje našu delatnost.

 

Mercedes prešao 1.000.000 prodatih primeraka GLC SUV-a

Mercedes – Benz je čuveni nemački proizvođač, pa rekli bismo, uglavnom luksuznih automobila. Svake godine nas ostavi u neverici izlaskom novih modela karoserije sa zapanjujućim performansama, a estetski nas, prosto rečeno, omađija. Pogledajte koje su to performanse SUV – a Mercedes GLC, čija je prodaja dostigla cifru od milion vozila.

mercedes auto

Mercedes, kako godine odmiču, sve više i više povećava ponudu čuvenih SUV / krosover modela, među kojima titulu nosi GLC.

Iako počeo sa izradom 2008. godine, pod starim nazivom Mercedes GLC, 2015. godine osmišljena je i dodeljena mu nova, modernija i aktuelnija oznaka, a sve u skladu sa pravilima koje nalaže nemačka kompanija.

Danas u ponudi možete, pored standardne verzije, zateći i GLC Coupe, koji je više sportskog izgleda, dinamičniji i svako više privlači pažnju.

Od samog početka, kada je izašlo vozilo prve generacije, pa do danas Mercedes je dostigao jubilarnu brojku od milion prodatih primeraka, svog SUV modela baziranog na C klasi. Dostigavši ovaj jubilej gde je prodato više od milion primeraka, on je i najpopularniji krosover model kompanije Mercedes i odlučno nastavlja u tom pravcu.

Pored permanentnog pogona na svim točkovima, nudi mogućnost i opcionalnog paketa sa režimima vožnje prilagođenim različitim uslovma i terenu, čija je snaga i efikasnost motora fascinantna.

Jubilarni milioniti model GLC / GLK ugledao je svetlost dana u Bremenu, u čijem se pogonu proizvode zajedno SUV modeli sa limuzinomi karavan verzijom C klase.

mercedes na putu

Spoljni stajling je mišićav i dinamičan, sa izražajnog prednjeg kraja, do atletskog profila i snažnog zadnjeg dela. U unutrašnjosti ćete pronaći vrhunske materijale i završene obrade, obimne tehnologije i puno prostora.

Velika popularnost i uspeh ovog modela, dovela je i do velike zainteresovanosti i potražnje ostatka svetskog tržišta za njim.

Naime, Nemačka više nije jedina država u kojoj se proizvodi ovaj model, pa je tako proizvodnja proširena i na Finsku, kao i na Kinu.

Kina, kao veliko tržište dosta je zaslužna za ovaj postignuti uspeh i u svemu prva, ni u ovom slučaju ne ostavlja prostora ostalim da bar pokušaju biti, pa se i najveći broj Mercedcesa GLC, čak oko polovine ukupne svetske prodaje, isporuči baš u Kini.

Mercedes je definitivno iza sebe ostavio dosta kvalitetnih automobila, a svaki novi model zapanjujući je kada govorimo o njegovim performansama.

Ukoliko ste zainteresovani za otkup polovnog vozila na najisplativiji i najbrži način, mi smo tu.

Lansiran novi Teslin model luksuzne električne mašine

Tesla Motors je proizvođač automobila iz Silicijumske doline u Kaliforniji u SAD. Srž proizvodnje jesu električna vozila i automobili na električni pogonIspunivši ono što je i obećao, IIon Mask je nedavno lansirao Teslin Model 3. Pogledajte kakve performanse nudi novi Tesla model 3 – najnoviji model luksuzne električne mašine.

Lansiran novi Teslin model luksuzne električne mašine

Dok cena osnovne verzije, bez državnih subvencija, iznosi 35 hiljada dolara, za ovaj model treba izdvojiti skoro 25 hiljada više. Tesla Motors koji pored automobila, proizvodi i druge naprave i uređaje za skladištenje i proizvodnju električne energije, dobijene iz obnovljivih izvora energije, ima odgovor zašto Tesla Model 3 može koštati toliko više.

Reč je o Premium paketu, a u čiju osnovnu cenu ulazi samo crna boja, sa specijalnim 19 inčnim alu felnama uz brojne druge dodatke, kao što su elektropodesiva prednja sedišta u 12 smerova, elektropodesivi volan i spoljni retrovizori, grejna sedišta, ukrasni dodaci od drveta, dva dodatna USB priključka za putnike pozadi, premijum audio sistem, zatamnjeni stakleni krov, LED svetla za maglu i prekrivena centralna konzola između sedišta sa baznim stanicama za smartfon uređaj. Ovaj paket vas košta dodatnih 7.500 dolara.

Za Teslin autopilot potrebno je izdvojiti 5.000 dolara, uz tehnologiju koja omogućava da se Model 3 samostalno kreće unutar linija vozne trake, zatim da po potrebi sam menja traku, da se prestrojava i isključuje / uključuje u saobraćaj prilikom prelaska sa jednog autoputa na drugi, kao i da se parkira bez pomoći vozača.

Veća autonomija u vožnji više iziskuje dodatnih 9.000 dolara za veće baterije, što omogućava da se pređe 500 km, pre nego vozač zaustavi vozilo kako bi ga napnio električnom energijom.

Lansiran novi Teslin model luksuzne električne mašine

Još nekolicina dodataka, koštala bi vas dodatnih 3.000 dolara, čime smo došli do čuvene finalne sume od 59.500 dolara.

Ovo jeste visoka suma, koju smo pomenuli još na početku, ali neki bi rekli da jeste i srazmerna onome što se dobije, a to je prestiž. Teslini automobili koji osim što koriste najnoviju tehnologiju i osim toga što jesu jedan od lidera ekološke (“zelene”) auto proizvodnje, jesu simbol prestiža. Osim sjajne uštede i smanjenja zagađenja životne sredine, svaki od Tesla model 3 automobila, kao i automobila drugih klasa izgleda elegantno, kako sa strane enterijera, tako i sa strane eksterijera, dok se sve to upakovano sa sportskim elektro motorom, zaista može nazvati luksuzom, ali i prestižom.

Za sve fanatike ovakvih vozila imamo super vest, a to je da će u bliskoj budućnosti kupcima biti na raspolaganju neke dodatne opcije, kao što je model sa pogonom na sva 4 točka, i Performance paketa, što ne isključuje mogućnost da Model 3 dostigne i cenu od 70 – ak hiljada dolara.

Novi dizel skandal nemačkih proizvođača na pomolu

Nemački proizvođači Volkswagen, Daimler i BMW su pod istragom Nemačke antimonopolske komisije zbog sumnje o nelegalnom udruživanju i stvaranju kartela.

novi skandal nemaca

Po optužbi, kompanije su ostvarile nelegalnu saradnju više od dve decenije, koja se tiče merenja izduvnih gasova kod dizel vozila. Nemački dnevni list Spiegel citirao je dokumenta koja su podneli VW i Daimler kao deo svog izveštaja o trenutnoj situaciji.

Ponovo skandal o izduvnim gasovima

Kompanije su se navodno sastajale kako bi diskutovale o AdBlue rezervoarima, koji isporučuju ureu koja pročišćava emisije dizel motora u mnogim automobilima ovih brendova. Problem je nastao kada su kompanije zajedno odlučile da izbegnu ugradnju većih i skupljih rezervoara, a umesto njih ubacile manje, koji ne mogu da isčiste izduvne gasove u dovoljnoj meri.

Sklopivi krovovi i dobavljači delova su takođe bili predmet diskusije nemačkih proizvdođača. Nemačka antimonopolska komisija istražuje ovaj slučaj, a prethodno su predmet istrage bile 6 kompanije koje su se udružile radi određivanja cene čelika.

Slučaj koji se dugo skrivao

U izveštaju se navodi da se ova kartelska saradnja dešava još od 90ih godina, kao i da uključuje više od 200 zaposlenih u 60 radnih grupa.

Ove aktuelne optužbe donose novi pritisak na auto industriju nakon ogromnog Dizelgejt skandala, koji se ticao nameštanjem softvera za merenje emisije štetnih gasova od strane najvećeg proizvođača automobila na svetu – Volkswagen.

Ove vesti uticale su na vrednost kompanija. Za sada je vrednost akcija Volkswagena pala za više od 5% od objavljivanja vesti, dok je vrednost akcija brendova Daimler i BMW pala na najniži nivo od kraja 2016.

Da li je Dizelgejt bio samo vrh ledenog brega, a ovo su samo prvi u nizu slučajevi loše prakse nemačkih auto proizvođača? Nakon ogromnog povlačenja vozila u jeku VW skandala, ne možemo da se zapitamo kakve će posledice biti, ukoliko se ispostavi da su optužbe zaista istinite.

S’ obzirom da se napominje da je ta praksa važila još od 90ih godina, i obuhvata vozila koje mi gotovo svakodnevno otkupljujemo, povlačenja vozila svakako ne dolaze u obzir. Da li su novčane kazne pravo rešenje? Za kompanije u kojima su prihodi među najvišima u svetu, to izgleda ne predstavlja problem. Neki top menadžer će dobiti otkaz ili smanjenu platu, a šteta koja je prouzrokovana za okruženje se teško može izmeriti i naplatiti.

Najveća kazna bi bila tržišna, i to bojkot proizvođača i njihovih proizvoda. Mada to zvuči teško ostvarivo, šta vi mislite o ovome?

 

Najmoćnija mačka ikada – Jaguar XE SV Project 8

Jaguar je Gudvud festivalu brzine predstavio svoju najmoćniju kreaciju do sada – Jaguar XE SV Project 8 sa 592 konjske snage, a samo 300 primeraka će biti izrađeno u ovoj ograničenoj seriji.

Jaguar XE SV Project 8 napred

Svih 300 primeraka Project 8 modela će biti izgrađeno ručno. Pogonski sistem se sastoji od automatske osmo-stepene transmisije, pogonom na sva četiri točka i 5-to litarskim V8 motorom sa superpunjačem iz Jaguara F-Type SVR. S’tim što je snaga povećana sa 567 na 592 KS. Iz kompanije kažu da ubrzava od 0 do 100 za 3.3 sekunde, a da je maksimalna brzina 320 km/h.

Jaguar za stazu i za ulicu

Project 8 odudara od klasičnog dizajna engleskog proizvođača. Ispunjen je detaljima u dizajnu koji čine da izgleda kao da je izašao sa trkačke staze. Koliko se razlikuje od standardne XE verzije govori podatak da je samo 25% delova iskorišćeno sa ovog osnovnog modela.

Kada je karoserija u pitanju, samo su hauba i krov isti, čak su i farovi pomereni 14 mm kako bi imalo mesta za proširen luk točkova.

Jaguar XE SV Project 8 pozadi

Zanimljivo je da će svi primerci Project 8 imati volan na levoj strani, iako se radi o britanskom automobilu. Ovo je urađeno kako bi se postigla optimalna raspodela težine. Usisnici na prednjem braniku, ogromni spojler i zadnji difuzor funkcionišu u kombinaciji kako bi pružili optimalnu aerodinamiku i prijanjanje na podlogu.

Model ima modifikovane aluminijumske panele, haubu i branik od ugljeničnih vlakana, kao i jedinstvene felne 20ice. Auspuh od titanijuma sa četiri izduvne cevi je takođe standard.

Podesivi amortizeri mu dozvoljavaju da se spusti za 15mm tokom vožnje na stazi, a u tu svrhu su ubačene nove keramičke kočnice i Michelin Pilot Sport Cup 2 pneumatici. Na kraju, ubačen je i elektronski aktivni diferencijal – po prvi put u XE modelu.

Enterijer na nivou

Svaki model odlikuje se luksuznim enterijerom, specijalnim sedištima i jedinstvenim šavovima. Uprkos agresivnom izgledu, svi modeli su opremljeni naprednim sistemom zabave, kao i satelitskom navigacijom i 4G WiFi hotspotom.

Jaguar XE SV Project 8 enterijer

U ponudi je i Track Pack verzija, u kojoj su zadnja sedišta izbačena, a prednja su zamenjena za dva sedišta od magnezijuma sa trkačkim pojasevima. Ova verzija je takođe lakša za 12.2 kilograma i ima crni krov i duplo-prugaste nalepnice.

Iako rado vršimo otkup svih vozila, pa i Jaguara, sumnjam da će nas iko pozvati da otkupimo ovu mačku.

 

 

3D štampane ,,Gume” koje traju večno (VIDEO)

Životni vek gume zavisi od mnoštvo faktora, stanja puteva, temberature, stila vožnje… Svakako je činjenica da će većina ljudi morati da menja pneumatike na svakih pet godina. Međutim, nova vrsta pneumatika izrađena tehnologijom 3D štampe nam dolazi iz francuske kompanije Michelin, a navodno ne bi morala da se ikada menja. Pogledajte o čemu je reč.

3D štampana Michelin guma

Na samitu novih tehnologija u Montrealu, Michelin je otkrio svoj ,,Visionary Concept” model 3D štampanog pneumatika. Za razliku od standarnih pneumatika ispunjenim vazduhom pod pritiskom, 3D štampana verzija ne mora da se napumpa.

Sigurno je da ova tehnologija neće skoro zašiveti. Ni kada taj dan dođe, ne očekujemo da vidimo mnogo ovih pneumatika na polovnim vozilima koje otkupljujemo.

Zapravo, njihov koncept je oblikovan u stilu pčelinje matice i inkorporira oblike pronađene u prirodi, kao što su korali iz mora i vazdušne vreće u ljudskim plućima. Ovakav dizajn onemogućava probušenje pneumatika usled uboda.

Obnovljiva dubina šare

Dok tradicionalni pneumatik vremenom gubi gazivni sloj usled konstantnog trenja sa površinom puta. Za razliku od običnih, ovi 3D štampani modeli ne gube zauvek sloj, već se novi dodatno štampa preko po potrebi. Brojni senzori ugrađeni u sam pneumatik prate stanje i pružaju informacije o performansama i održavanju u realnom vremenu.

Ove informacije se prenose preko aplikacije, preko koje pojedinici mogu da naruče 3D štampane zamene gazivnog sloja. Ovaj dodatni sloj se može prilagoditi različitim vremenskim uslovima kako bi nadoknadio uticaj koji okruženje ima na performanse.

Ekološki revolucionarno rešenje

Kao da koncept u kojem više ne bismo morali da brinemo o zimskim i letnjim gumama nije bio dovoljno impresivan, Michelin se potrudio da podigne lestvicu ovim konceptom. Vision pneumatik je izgrađen od prirodnih i bio-razgradivih materijala, uključujući prirodnu gumu, bambus, papir, limene konzerve i plastiku. Francuzi su takođe minimalizovali količinu gume u svakoj od ovih ,,organskih” pneumatika kako bi još više povećala ekološku efikasnost.

Ceo pneumatik je izgrađen od materijala koji se mogu reciklirati, što znači da kada dođe do kraja svog radnog veka (hiljade i hiljade kilometara po Francuzima), moći će bez problema da se reciklira.

Međutim, ovo je naravno samo prototip. Dok 3D štampači ne postanu svakodnevnica, moraćemo i dalje da se borimo sa zastarelim i ne-efikasnim pneumaticima izrađenim od gume. Iz Michelina navode da ne očekuju ovaj koncept za manje od 10 godina.

Stigao je novi Fiat 500L

Fiat je unapredio svoj mini MPV 500L sa promenama u dizajnu, dodatom novom tehnologijom i opcijama za prilagođavanje kupcima. Pogledajte o čemu je reč.

novi fiat 500L

Nakon što je pre par godina Fiat unapredio ,,novu’’ fiću, sada je pažnja usmerena na njegovog starijeg brata – 500L. Mini MPV dobio je niz unapređenja za 2017 godinu, uključujući svežiji izgled, dodatnu tehnologiju i veći raspon modela. Prodaja počinje kasnije ove godine.

Šta se izmenilo spolja

Promene na eksterijeru su prilično umerene, reprofilisana maska i linije branika. Maska hladnjaka ima veći otvor, a preoblikovani branik sada ima hromiranu lajsnu, veći otvor za proticanje vazduha kao i nova svetla za maglu. Uvedena su i dnevna LED svetla. Možete primetiti i da su lajsne sa strane automobila sada potpuno hromirane. Povećan je i izbor boja, pa sad možete kupiti novi Fiat 500L u jednoj od 37 ponuđenih boja.

Promene u nazivu modela

novi fiat 500L

Promene u dizajnu praćene su promenama u nazivu. Model Urban je ostao prilično sličan trenutnom modelu, dok je Wagon novi naziv za dužu verziju sa sedam sedišta. Model Treking se sada zove Cross, a ima povećanje visine suspenzije od 25mm i program za pomoć u vožnji na nizbrdicama.

Promene u enterijeru novog 500L

Unutra je novi multifunkcionalni volan, TFT centralni brojčanik i, na top modelima, Uconnect HD live navigacioni sistem od 7 inča koji podržava Apple CarPlay i AndroidAuto aplikacije. Povećan je i prostor u kabini, ubačen je središnji oslonac za ruke, ambijentalno osvetljenje i poboljšanji materijal.

novi fiat 500L

Bezbednost je takođe unapređena, sa autonomnim kočenjem u opasnosti, dok će kamera na zadnjem delu automobila biti dodata kasnije u toku godine. Dodatna oprema će biti dostupna u više paketa.

Izbor motora je prilično sličan kao i kod sadašnjeg modela:

  • 0.9 benzinac 103 KS
  • 1.4 benzinac bez turba sa 94 KS
  • 1.4 bezninac T-Jet turbo sa 118 KS
  • 1.3 dizel 94 KS
  • 1.6 dizel 118 KS

Cena nam još nije poznata, a očekuje se da će biti dostupan ovog leta.

Fiat 500L je najprodavaniji novi automobil u Srbiji prošle godine. Videćemo da li će se ta praksa nastaviti i sa novim modelom. Jedno je sigurno, otkupljivaćemo mnogo više Fiat 500L modela u budućnosti.

 

Apple dobio dozvolu za testiranje autonomnih automobila

Tehnološki gigant iz Kalifornije – kompanija Epl nastavlja sa razvojem tehnologije vezane za proizvodnju autonomnih automobila.

aple dobio dozvolu za testiranje automobila

Prošlog petka kompaniji je konačno odobrena dozvola kalifornijskih vlasti za testiranje samovozećih automobila. Prema američkoj agenciji za motorna vozila, Epl je sada potpuno slobodan da testira 3 vozila, tj. sve Lexus RX450h modele iz 2015. na javnim putevima.

Šture informacije iz Epl-a

Portparol ispred kompanije nije ulazio u detalje vezano za to kada će se početi sa testiranjem nove tehnologije, kao i na kojoj teritoriji će se tehnologija isprobati. Ukupno šest vozača je ovlašćeno da bude za volanom modifikovanih vozila. Prvi izveštaj kompanije o situacijama kada tehnologija nije mogla da funkcioniše (zbog softverskih grešaka ili je vozač morao da interveniše) se očekuje pre 1. Januara 2019.

Epl je 30. po redu kompanija koja je dobila dozvolu za testiranje vozila na javnim putevima države Kalifornija. Na taj način se pridružila ostalim tehnološkim gigantima poput kompanija Tesla, Uber i Google koji u trci razvoja samovozeće tehnologije učestvuje sa svojim vozilom nazvanim Waymo.

Iako je u toku prošle godine više puta bila pokretana priča sa raznim izveštajima o tajnovitom projektu kompanije pod nazviom Titan, ukjlučujući navode da je kompanija znatno smanjila svoje ambicije na ovom polju tehnologije. Kompanija i dalje ne odaje dodatne informacije o svojim namerama. Pre dobijanja dozvole, jedini pokazatelj da je Epl i dalje itekako zainteresovan za tehnologiju samovozećih automobila bio je komentar na novu državnu politiku vezanu za autonomna vozila.

Kada je zvaničnik kompanije upitan o skorašnjim dešavanjima, on je pitanja preusmerio na saopštenje koje je kompanija izdala u decembru koje se tiče navoda Nacionalne službe za bezbednost saobraćaja na autoputevima (NHTSA).

,,Izjasnili smo se po navodima NHTSA zato što Epl vrši velike investicije u poljima mašinskog učenja i autonomnih sistema’’ izjavili su tada iz kompanije. ,,Ima mnogo prostora za primenu ovih tehnologija, uključujući i budućnost transporta, zato želimo da zajedno radimo sa NHTSA kako bi definisali najbolje prakse za celu industriju.’’ dodaju iz kompanije.

Ulazak novog igrača na scenu nas svakako raduje. Mi bismo bili veoma srećni kada bi nam se vozilo ponuđeno na otkup samo dovezlo na našu adresu. Smatramo da će jača konkurencija svakako doprineti razvoju tehnologije i ubrzati realnost u kojoj će vožnja automobila u situacijama kada ne želimo postati prošlost.