U Francuskoj u avgustu opala prodaja automobila za 15%

Prikaz belog Renault automobila

Prodaja automobila u Francuskoj je samo u avgustu mesecu opala za 15%. Ovaj nepredviđeni pad prodaje još jednom podseća da se neizvesnost u vezi sa pandemijom nastavlja.

Mesečna prodaja je opala toliko da je dostigla nivo poslednji put viđen u periodu recesije 2012-2014.

Registracije novih automobila u Francuskoj su opale za 15% kada se porede avgust ove i prošle godine, jer su nedostatak čipova i stalna neizvesnost korona virusa ometali oporavak tržišta.

Više od sedam godina nije zabeležen ovoliki pad prodaje

U avgustu 2021. godine u 22 prodajna dana (samo radni dani u mesecu) bilo je 88.066 prodaja, u poređenju sa 103.631 prodajom u avgustu 2020. godine, kada je bio 21 prodajni dan u mesecu, izjavili su predstavnici CCFA grupe.

Avgust jeste tradicionalno mesec u kome je prodaja slabija u Francuskoj, kada je veći deo stanovništva na godišnjem odmoru – kao i u Srbiji. Međutim, ovo je prvi put da je francusko tržište zabeležilo avgustovsku prodaju manju od 100.000 jedinica još od recesionih godina 2012-2014.

Bitno je napomenuti da je porast ovogodišnje prodaje u odnosu na prethodnu još uvek 13%, sa 1,12 miliona prodaja do avgusta.

Većina je izgubila ali su pojedinci zabeležili i rast

Skoro svi brendovi su izgubili na količini, ali je značajan izuzetak bio Volkswagen, koji je povećao prodaju za 40%, nasuprot drastičnom padu prodaje iz 2015. godine. Ostale marke koje su zabeležile rast prodaje bile su DS za 15%, Mini za 7,4% i Dacia za 3,7%. 

Prodaja Stellantis grupe pala je za 29%, pri čemu je Peugeot izgubio 34%, Citroen 20%, Opel 35% i Fiat 45%. 

Sa druge strane, Renault grupa je relativno dobro prošla, sa povećanjem prodaje automobila marke Dacia i padom od 9,1% Renault-a čiji je Renault Clio 2020. proglašen za najtraženiji, rezultirala je sa ukupno 4.3% pada prodaje, što je prilično dobro s obzirom na okolnosti. 

Volkswagen grupa je zabeležila solidan rast prodaje u avgustu, podstaknuta snažnim performansama istoimenog brenda. 

Španski brend Seat je izgubio 44%, češki brend Skoda je opao za 20%, a Audi za 9,1%.

Prodaja BMW-a pala je za 6,1%, a Mercedes Benz-a je izgubio 30%.

Ford je izgubio skoro polovinu prodaje sa padom od 47%.

bočni prikaz belog automobila BMW

Pad prodaje nije izbegao ni azijske marke automobila

Među azijskim markama, prodaja Toyota automobila bila je relativno stabilna sa blagim padom od 5,2%. Obim prodaje Nissan-a je nastavio da opada, izgubivši 48% od prodaje, odnosno 1.137 jedinica.

Poređenja radi, Nissan, koji je partner Renault-ove grupe, prodao je u avgustu 2017. godine u Francuskoj 4.456 automobila.

Prodaja Hyundai-a pala je za 12%, Kia automobila 27% i Suzuki-a za 14%.

Zanimljivo je da je i prodaja lakih komercijalnih vozila opala za 17% u toku meseca, ali je ipak ostala 23% veća u odnosu na 2020. godinu.

U našoj zemlji je pad prodaje automobila, kao i u svetu, bio najviše primećen 2020. godine, sa pojavom korona virusa, međutim, ni ove godine nije mnogo bolja situacija. Takođe je i prodaja polovnih automobila u padu zbog smanjene potražnje.

Mi uvek otkupljujemo polovne automobile

Ukoliko želite da prodate svoj polovni automobil, kontaktirajte nas, jer mi vršimo otkup vozila u svako doba godine.

Takođe, vršimo i besplatnu procenu vrednosti vozila i isplaćujemo novac odmah po obavljenoj kupoprodaji.

Otkupljujemo sve vrste polovnih vozila, bez obzira na njihovo stanje, zato budite slobodni da nas kontaktirate.