Lada postaje klasik u Velikoj Britaniji

lada riva postaje klasik u Velikoj Britaniji

Dok se neki možda rugaju sugestiji da je Lada Riva klasičan auto, ovaj model zapravo ispunjava opšte ,,dogovorene kriterijume‘’ i postaje klasik u Velikoj Britaniji – to je stari automobil koji više nije u proizvodnji, a postoji dovoljno interesovanje za vozilolm da bi bilo deo nečije kolekcije umesto da završi na otpadu.

 

Lada Riva dobija na vrednosti

Kao i svaki drugi klasik, ovaj model može doneti dobru zaradu. Doduše, ne kao neki Ferrari model na kojem bi se moglo zaraditi više miliona. Britanac, Ed Hjuz je kupio svoju crvenu Rivu pre 14 godina za 50 funti, ona danas vredi 2.000.

Kod nas će proći još vremena pre nego što Riva postane klasik, većina ovih modela završi na otpadu ili se daju na otkup vozila.

Kako globalna auto industrija nastavlja da raste, povećan broj ranije neprimećenih modela danas privlače pažnju kolekcionara. Zašto je to slučaj sa Ladom?

Modna izjava

Hjuz, koji je napustio svoj posao učitelja kako bi pisao o klasičnim automobilima priznaje da je Lada godinama bio auto sa užasnom reputacijom. Međutim, budući da je njegov otac imao nekoliko automobila iz bivšeg SSSR, on je u toku odrastanja zavoleo automobile iz socijalističke zemlje.

Usled ljubavi iz detinjstva, počeo je kasnih 90ih sa kupovinom Lada, uključujući i model Riva koji je bio dostupan u Velikoj Britaniji od 1983. do 1997.

,,Kao što to obično biva sa starim automobilima, ljudi ih odbacuju kako se njihova vrednost smanjuje, a ja sam počeo da spašavam očuvanije modele’’ rekao je Hjuz.

,,Ono što im fali u izgledu nadomešćuju svojom odličnom mehaničkom izradom. Ipak je to automobil pravljen za uslove u istočnoj Evropi’’ dodaje on.

Hjuz smatra da postoje dva glavna razloga zašto je Lada dobila na popularnosti u poslednjih nekoliko godina.

,,Prvo, nove generacije mladih ljudi u 20im i 30im godinama vole oblik automobila – ne postoji ni jedan sličan automobil na putevima. Oni su postali modni detalj, stvar kojim ljudima iskazuju svoju ličnost.’’

Drugi razlog leži u tome što se izvoze nazad u Rusiju i ostale zemlje istočne Evrope i ima ih sve manje. ,,Postoji malo, ali živo tržište za Ladama u istočnoj Evropi, posebno za modelima sa volanom na desnoj strani koji su napravljeni za Britance.

,,Mađari su poludeli za njima, zato što misle da je neverovatno što su bili pravljeni za kapitalistički zapad.’’

Sve manja ponuda

Veće interesovanje za nekada obične automobile koji se danas smatraju klasicima svakako nije ograničeno na bivše sovjetske modele. Tako su i automobili poput Ford Cortina i Capris, originalni Mini, Citroen 2CV i originalna VW Buba dobili na vrednosti.

,,Većina ovih modela je praktično ,,izumrla’’, teško je da ćete ih videti na ulicama, ali tražnje ima. Ova ograničena ponuda uz visoku tražnju gura cene na gore’’.