Zavšen 52. auto salon u Beogradu – rast prodaje za 10%

sajam-automobila-beograd

Na nedavno završenom 52. Međunarodnom auto salonu u Beogradu (20–29. mart) prodato je oko 2.000 vozila, što je za oko 200 više u odnosu na prošlogodišnji sajam. Milan Vuksanović, v.d. direktora Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, istakao je da je na ovogodišnjem sajmu prodaja vozila povećana za 10% u odnosu na prodaju koja je ostvarena na beogradskom salonu automobila 2014. godine.
Od rekordne 2008. godine, kada je u Srbiji prodato 57.000 novih vozila, otpočeo je krizni period u auto industriji koji i dalje traje, tako da je 2014. godine prodato svega 19.600 novih vozila (čak 3 puta manje u odnosu na 2008. godinu). “Prvi podaci o prodaji na 52. Međunarodnom Sajmu automobila u Beogradu govore nam da možemo da budemo blagi ili oprezni optimisti”, istakao je Vuksanović, dodavši da bi 2015. godina mogla da predstavlja prekretnicu na našem tržištu automobila, pošto se na osnovu sajamske prodaje može predvideti i prodaja tokom cele godine.
Na 52. auto salonu u Beogradu potencijalnim kupcima ponuđene su mnogobrojne pogodnosti, od neverovatnih popusta do beskamatnog kreditiranja, a najviše automobila kupljeno je za keš. Sajamski popusti i akcije trajaće još nekoliko nedelja nakon zatvaranja salona, pa se očekuje dalji rast prodaje.
Iako su tradicionalno najpre prodavani oni najskuplji modeli, najviše je prodato vozila koja pripadaju B i C segmentu i čije su cene bile u rasponu od 8.000 do 12.000 evra. Najveću cenu imao je novi Mercedes Maybach (228.921 evra), koji nije prodat, a najskuplji prodati automobil bio je Mercedes S coupe ( 216.000 evra).
Ponuda automobila jeftinijih od 10.000 evra bila je impresivna. Tako je, na primer Renault Twingo koštao 7.999 evra, nešto skuplji bio je Renault Clio (9.490 evra), Dacia Sandero i Logan 8.300 evra, Škoda Fabia 8.352 evra, Fiat Panda 8.590 evra, Toyota Aygo 8.870 evra, Suzuki Swift 8.990 evra, Citroen C1 i C3 9.900 evra, KIA pro ceed 9.999 evra itd.
Najviše vozila prodali su Fiat i Škoda (između 300 i 400), a slede ih Volkswagen i Ford sa oko 200 prodatih vozila, zatim Opel (170 – 180), Renault i Dacia (150), Peugeot, Citroen, BMW i Toyota sa po 50 prodatih jedinica itd.
Međunarodni salon automobila u Beogradu, najstarija i najprestižnija auto izložba u ovom delu Evrope, ove godine je imao rekordnu posetu, sa 140.835 prodatih ulaznica. Na ukupno 35.000 m2 izložbenog prostora okupilo se više od 400 izlagača iz 26 zemalja.