Porsche Mission E – detalji o električnom poršeu

Porše se uključuje: Porsche Mission E, potpuno električni sportski koncept sa četvoro vrata koji je izazvao pravi bum na sajmu u Frankfurtu 2015., ulazi u kasniju fazu razvoja. Evo i detalja.

porse mission e napred

Predsednik poršea Oliver Blum oktrio je nove ključne detalje projekta:

  • dizajniran da popuni prazninu između Panamere i 911 modela
  • potpuno električan, bez SUS motora
  • motori različite snage će biti u ponudi
  • cena će mu biti kao u skladu sa ulaznom Panamerom
  • različit dizajn karoserije moguć u dugom roku

Na nedavno održanom sajmu automobila u Frankfurtu, Blum je rekao da je projekat u roku i da će prototipi biti poslati na testiranje uskoro. Očekujte da će se uskoro pojaviti prve špijunske fotografije.

Nemojte još davati svoje vozilo na otkup, prodaja je najavljena za kraj 2019. godine.

Porsche Mission E – Kako je sve počelo

Porše je još 2015. potvrdio da će putnička verzija Mission E modela biti lansirana do kraja decenije. Ovo je prvi potpuno električni Porše, a neće biti poslednji. ,,Sa ovim modelom jasno govorimo o budućnosti brenda” rekao je tada dr Volfgang Porše. ,,Čak i u svetu motosporta koji se konstantno menja, Porše će zadržati svoju poziciju pri vrhu, sa ovim fascinantnim sportskim automobilom.

porse mission e pozadi

U novu proizvodnu fabriku se ulaže oko 700 miliona evra. U jeku skandala o emisijama koji i dalje drma vlasničku kompaniju Poršea – Volksvagen, tehnologija električnog pogona se ubrzano razvija širom volksvagenovog carstva.

Kako je izgledao Mission E 2015

Sudeći po orignalnom Mission E konceptu iz 2015. sa 600 konjskih snaga, putnička verzija je nešto što vredi čekati. Mission E je sportski automobil sa četvoro vrata, poput zgusnute Panamere, ali sa skromnim stavom koji okreće glave.

Pogotovo sa njegovom belom mat bojom i crno belim felnama i finim detaljima, poput LED svetla preko cele dužine zadnjeg kraja automboila.

Koliko je brz?

Porše tvrdi da Mission E može da sprinta do stotke za manje od 3,5 sekundi, a do 200 km/č za nekoliko sekundi. Maksimalna brzina će biti veća od 250 km/č. Raspored dva motora omogućuje pogon na sva četiri točka, a upravljanje na sva četiri točka sa 911ice pruža agilnost koja bi postidela mnoge slične automobile.

Baterije su postavljene što više moguće niže, kako bi se ostvarilo nisko težište i maksimalna upravljivost.

Da li će Mission E zadržati isti izgled?

Svakako. ,,Dizajn je fiksan” rekao je Blum. ,,Veoma je blizu onome što smo prikazali pre dve godine u Frankfurtu. Biće uzbudljivo, ali malo drugačije od koncepta.”