Novi reli model Škoda Fabia R5 dobio odobrenje FIA

skoda-fabia-R5-

Uspešnom homologacijom i okončanjem iscrpih provera trkačke Fabije R5, konačno su ispunjeni svi uslovi da Škoda dobije odobrenje FIA za svoj novi reli automobil. Prema očekivanjima, Međunarodni automobilski savez (FIA) objavio je da je Škoda Fabia R5 u skladu sa svim odredbama FIA i dao je zeleno svetlo ovom high-tech trkačkom modelu. Tako će češki proizvođač automobila otvoriti novo poglavlje u svojoj 114 godina dugoj i uspešnoj istoriji učestvovanja na automobilskim trkačkim takmičenjima širom planete.
Novi škodin reli automobil čija je konceptualna verzija predstavljena na salonu automobila u Esenu novembra 2014. godine baziraće se na trećoj generaciji standardnog modela Škoda Fabia i naslediće Fabiju Super 2000, koja odlazi u istoriju kao najuspešniji Škoda motorsport automobil ikada.
Ovim povodom javnosti se obratio dr Frank Welsch, član škodinog upravnog odbora – „Oduševljeni smo što nam je Međunarodni automobilski savez dao zeleno svetlo. Sada možemo pokazati koliko je dobar naš novi reli automobil na automobilskim trkama“.
Za razliku od svog prethodnika Škode Fabije Super 2000, ispod čije haube se nalazio atmosferski 2.0 agregat sa 250 ks, novu Škodu Fabiju R5, prema FIA propisima, pokreće 1.6 turbo-benzinski agregat. Motor je ukombinovan sa petostepenim sekvencijalnim menjačem koji prenosi snagu na sva četiri točka. U skladu sa FIA odredbama, minimalna masa Fabije R5 je 1.230 kg.
Ljudi iz Škoda Motorsport-a radili su na usavršavanju modela čitavih 15 meseci, što je rezultiralo toliko preciznim podešavanjima vozila koja omogućavaju besprekornu interaktivnost njegovih ultra-modernih komponenti.
Značajan doprinos razvitku novog škodinog trkačkog modela dali su i mnogi vozači, poput Čeha Jana Kopecky-ja (šampiona Azije i Pacifika), Finca Esapekka Lappi-ja (šampiona Evrope), svetske reli legende Belgijanca Freddy Loix-a, ili Austrijanca Raimund Baumschlager-a višestrukog reli prvaka Austrije.
U testiranju Fabije R5 oni su prešli više od 10.000 kilometara u različitim uslovima za vožnju po putevima Češke, Austrije, Nemačke, Italije, Francuske, Grčke, Španije i Finske. Bez obzira na hladnoću, vrućinu, led, sneg, šljunak, loš asfalt, na putu do homologacije Škoda Fabia R5 je uspešno preskočila sve prepreke, ostvarivši izvanredne rezultate na svakom testu.
Među ljubiteljima automobilizma interesovanje za novi škodin reli model raste iz dana u dan, najviše zbog činjenice da će Fabia R5 zameniti Fabiju Super 2000, sa kojom je uspeh na trkama bio gotovo zagarantovan. Od 2009. godine kada se pojavila, Škoda Fabia Super 2000 je za 6 godina osvojila 50 nacionalnih i međunarodnih titula i postala apsolutni motorsport rekorder češke auto kompanije.