Najavljena produkcijska verzija Volkswagen Beetle Dune modela

volkswagen-beetle-dune

Iz Volkswagen-a stiže najava da će studijski off-road model Beetle Dune ući u serijsku proizvodnju početkom 2016. godine, nakon čega će biti lansiran na tržište. Atraktivna krosover varijanta legendarne Bube biće zasnovana na istoimenom konceptu koji je početkom 2014. godine predstavljen na NAIAS salonu automobila u Detroitu.
Iz nemačkog auto giganta navode da je reč o verziji koja će se bazirati na Beetle R-Line modelu i imaće najsportskiji izgled od svih dosadašnjih varijanti Bube. U odnosu na standardnu varijantu, Beetle Dune biće nešto većih dimenzija – dužina je veća za 12 mm, širina za 48 mm, a visina za 20 mm. Rastojanje od tla (klirens) takođe je povećano i to za 51 mm.
U pogledu dizajna, konceptualni model karakteriše Arizona žuta metalik boja u kombinaciji sa crnim zaštitnim elementima blatobrana, stilski detalji od brušenog aluminijuma, redizajnirani branici, 19-inčni aluminijumski točkovi sa pet krakova i umecima u crnoj boji. Prednji deo automobila ima novu haubu pažljivo usklađenu sa inovativnim otvorima za ventilaciju, a u prednji branik umetnuti su veći vazdušni usisnici, kao i LED svetla za maglu polukružnog oblika. Na zadnjem kraju nalaze se dva spojlera – jedan na krovu, a drugi na vratima gepeka, koji po ugledu na izvorni model Bube služe i kao nosači za skije. Pored toga, na zadnjoj strani vozila postoji mali difuzor u braniku, kao i cevi dual izduvnog sistema.
Enterijer je neznatno izmenjen, u žuto-crnom koloritu, sa dvobojnim sportskim sedištima presvučenim u kombinaciji kože i platna, Duna oznakama, Arizona žutim ukrasnim detaljima i aluminijumskim dodacima. Novinu u kabini predstavlja AMOLED infotainment sistem kojim se rukuje preko touch screen displeja dijagonale 7,7 inča.
Međutim, iako ima vizuelne i stilske karakteristike krosover automobila, Beetle Dune u mehaničkom smislu predstavlja tzv. polu off-road automobil sa ograničenim mogućnostima za terensku vožnju. Za pokretanje je zadužen 2.0 turbo-benzinski četvorocilindrični agregat koji se nalazi i ispod haube standardnog newBeetle modela. Ovaj motor maksimalne jačine 155 kw, odnosno 212 konja ukombinovan je sa šestostepenim automatskim DSG dual clutch menjačem koji posredstvom elektronskog XDS diferencijala snagu prenosi na prednje točkove. Zahvaljujući XDS diferencijalu i povećanom klirensu, Beetle Dune lako savladava podloge sa slabijim prijanjanjem. Drugim rečima, blokadom diferencijala omogućava se izvlačenje vozila sa klizavog ili rastresitog tla u slučaju da je drugi točak na bolje prijanjanjućoj podlozi. Konceptni automobil Beetle Dune brzinu od 0 do 100 km/h dostiže za 7,5 sekundi, a njegova maksimalna brzina je 227 km/h.