Kia Optima četvrte generacije debitovala na auto salonu u Njujorku

Kia-Optima

Nova, četvrta generacija modela Kia Optima imala je svoju svetsku premijeru 1. aprila na salonu automobila u Njujorku. Ona će naslediti aktuelnu Optimu koja je 2010. godine predstavljena na istoj manifestaciji, nakon čega je u SAD postala najprodavaniji model južnokorejskog proizvođača. Dizajnerske inovacije su najblaže, dok su konstruktivna, bezbednosna i unapređenja u pogledu komfora znatno veća.
Već na prvi pogled primetna je sličnost u spoljašnjem dizajnu sa Sportspace konceptom koji je ranije ove godine predstavljen na ženevskom auto salonu. U poređenju sa aktuelnom verzijom, nova Optima je nešto agresivnijeg dizajna, sa izraženim sportskim linijama. Prednji kraj karekterišu restilozovana maska hladnjaka, manji farovi blago pruženi prema zadnjem kraju, vertikalno postavljene maglenke, novi sportski branik i izdvojena donja rešetka sa usisnicima vazduha kojom je vizuelna agresivnost dodatno povećana. Opciono je dostupan novi sistem High Beam Assist koji prilikom detekcije vozila iz suprotnog smera automatski isključuje duga i uključuje oborena svetla. Invacije zadnjeg kraja podrazumevaju nove LED farove, difuzer i masivnu duplu cev izduvnog sistema. Najzad, nova kijina limuzina opremljena je redizajniranim alu-točkovima veličine 16 – 18 inča, a koloritnoj paleti dodate su tri nove boje: Vibrant Blue, Dinamic Grey i Deep Red.
Korišćenjem jačeg čelika i posebnom tehnikom lepljenja komponenti, nova Optima je dobila čvršću i lakšu strukturu, a plastika sa karbonskim vlaknima koja čini konstrukciju panoramskog krova takođe je doprinela smanjenju težine i spuštanju težišta vozila. Tako je u odnosu na svog prethodnika, Optima četvrte generacije stabilnija pri velikim brzinama i lakša za upravljanje.
Novi kijin sedan je nešto većih dimenzija nego odlazeća verzija, pre svega zbog dužih zadnjih vrata, što omogućava veći komfor u kabini. Luksuzni enterijer odlikuju meki i visoko kvalitetni materijali, udobnija sedišta i mnoštvo sistema za asistenciju vozaču. Standardna verzija poseduje stereo-sistem sa 6 zvučnika, kao i najnoviju verziju KIA UVO multimedijalnog sistema sa 8-inčnim touch screen ekranom. Opciono su dostupni sistem za hlađenje i grejanje prednjih sedišta, Nappa kožne presvlake, Infiniti audio-sistem sa 14 zvučnika ukupne snage 630w itd.
Visok nivo bezbednosti putnika obezbeđuju najsavremeniji sigurnosni sistemi: kamera koja pokriva ugao od 3600, Advanced Smart Cruise Control, Blind Spot Detection, Rear Cross Traffic Alert i Autonomous Emergency Braking.
Na američkom tržištu u ponudi će se naći tri četvorocilindrična agregata – najslabiji 1.6 turbo-benzinac jačine 180ks uparen je sa sedmostepenim dual cluch manječam, dok 2.0 turbo-benzinac sa 177ks i 2.4 benzinac od 250ks imaju šestostepenu automatsku transmisiju. Za evropsko tržište najavljeni su dizelaš 1.7 CRDI, kao i hibridna plug-in verzija.