Brzi elektropunjači udružili najveće auto kompanije

Ovo se veoma retko može čuti, ali najveće auto kompanije su potpisale zajednički memorandum. Šta ih je navelo na to da sednu za zajednički sto pregovaraju? U pitanju su brzi elektropunjači koji su definitivno budućnost auto industrije, ako se pogleda zalet koji električni automobili hvataju. Električna infrastruktura za e-vozila će biti od velike važnosti. Evo o čemu se tačno radi.

Najveće auto kompanije memorandum za električna vozila i punjače

Potpisan memorandum o razumevanju

Sve najveće auto kompanije koje često otkupljujemo od vlasnika: Mercedes, Audi, BMW, Porsche i Ford su upravo potpisale memorandum o razumevanju značaja razvoja evropske mreže brzih punjača koji treba da služe za punjenje električnih vozila. Do sada je najveća prepreka u već ubrzanom razvoju e-vozila, bila nepostojeća ili slabo razvijena infrastruktura za elektroautomobile.

Kako je kapacitet baterija za električna vozila još uvek veoma ograničen, te je autonomija kretanja automobila takođe vrlo ograničena, potrebno je uložiti napore kako bi se na svetskom nivou razvio sistem brzih elektropunjača. Ovi napori moraju biti zajednički i to su prepoznale najveće auto kompanije, koje u budućnosti planiraju da još jače napadnu tržište električnih automobila.

Memorandum su potpisale BMW grupa, zatim Ford Motor Company, zatim kompanija Daimler u čijem vlasništvu se nalaze Mercedesi i Smart, i potom Audi i Porsche kao deo Volkswagen grupe. Ovo je posebno važno za VW koji je upravo najavio velika ulaganja u električna vozila i potpuni zaokkret svoje dizel politike.

Šta je cilj memoranduma o brzim elektropunjačima?

brzi elektropunjači memorandum BMW, Audi, Porše, Mercedes i Ford

Želje su uvek velike, ali ciljevi moraju biti realistični, pa ove auto kompanije postepeno planiraju buduće akcije. Prvi korak ka izgradnji razgranate mreže elektro stanica za punjenje električni automobila i drugih vozila, jeste izgradnja punjača na 400 lokacija. Ovaj plan počinje sa realizacijom od početka 2017. godine, dok su planovi znanto širi.

400 stanica sa brzim elektropunjačima su tek početak, jer je cilj memoranduma da se do kraja ove decenije izgradi više hiljada punjača.

Cilj je i ubrzati vreme potrebno za punjenje elektro vozila

Kako će se lokacije električnih punjača strateški rasporediti po najvećim saobraćajnicama i autoputeima širom Evrope, sa procenjenim razdaljinama potrebnim za opstanak same baterije automobila, neophodno je ubrzati proces punjenja.

Kako bi se potencijalno moglo prodavati sve više električnih vozila širom sveta, tako će ove stanice skoro sigurno postajati zakrčenije kroz decenije koje dolaze, zbog svog manjeg broja. Zato je neophodno unaprediti tehnologiju i dovesti je na takav nivo da se brzina punjenja električnih automobila podigne na prosečno vreme potrebno za punjenje klasičnog rezervoara na današnjim pumpama. Dakle, ne više od nekoliko minuta koliko se potroši vremena za punjenje dizel ili benzinskih vozila.

Ipak, baš ovakav cilj još uvek nije realan, te će trenutne stanice sasvim dobro poslužiti dok će se vremenom optimizovati i kapacitet baterija koji pokreću električne motore e-vozila. Samim tim će se ostvariti i viši stepen autonomije električnih vozila, kojima će biti potreban manji broj stajanja na putovanju.

Mi možemo samo da pohvalimo ove auto kompanije, pogotovo zbog toga što se konačno okreću pravom izazovu proizvodnje električnih vozila, koje se do sada često zanmarivalo. Reklo bi se da je bilo važnije proizvesti snažniji i bolji električni auto, nego ostvariti uslove da neko zaista poželi da ih vozi. Samo napred!