Suzuki u Ženevi predstavio dva nova koncepta

Suzuki u Ženevi predstavio dva nova koncepta

            Kao što je ranije i najavljeno, dva koncepta japanske kompanije Suzuki imala su svoju premijeru na ženevskom salonu automobila.

            Konceptni automobil Suzuki i-K2 baziran je na potpuno novoj mehaničkoj platformi, koja, iako je manje masivna, omogućava veću stabilnost u vožnji, lakše upravljanje vozilom, kao i viši stepen bezbednosti. Ovaj automobil biće hečbek kompaktnih dimenzija, dužine 4.023 mm, što ga svrstava negde između B i C segmenta, a po širini, koja iznosi 1.920 mm, prevazići će svoju klasu. Automobil će imati visinu 1.450 mm, dok će razmak između osovina iznositi 2.520 mm. U skladu sa njegovim dimenzijama, Suzuki i-K2 na zadnjoj klupi neće nuditi poseban komfor, a malih dimenzija biće i prtljažnik, slično kao kod modela SX4. Međutim, ovaj predprodukcijski model biće prepoznatljiv po svežem i dinamičnom dizajnu, zbog čega će verovatno biti interesantan i mlađim kupcima. Osim stilskih novina, novi suzukijev hečbek razlikovaće se i po pogonskom agregatu. Ispod njegove haube naći će se najnoviji benzinski turbo agregat BOOSTERJET 1.0 sa direknim ubrizgavanjem, o čijim performansama nije bilo reči u Ženevi. Za sada je jedino poznato da će novi benzinski motor biti ekonomičniji i da će njegov maksimalni obrtni momenat biti veći.

            Drugi koncept predstavljen u Ženevi, upoznao je posetioce suzukijevog štanda sa vizijom ovog japanskog auto giganta o novom kompaktnom i ekonomičnom modelu. Suzuki i-M4 je zamišljen kao krosover manjih dimenzija sa pogonom na sva četiri točka, koji će, zahvaljujući povećanom klirensu (razmaku od tla), biti prilagodljiv različitim uslovima vožnje po svim terenima. Zbog modernog dizajna, pretpostavlja se da će ovaj model naslediti trenutni suzukijev SUV automobil Jimny. I-M4 model imaće dužinu 3.693 mm, širinu 1.709 mm i visinu 1.566 mm, a razmak između njegovih osovina biće 2.438 mm. Ovaj model nosiće aluminijumski točkovi prečnika 18 inča. Za njegovo pokretanje koristiće se tzv. blagi hibridni sistem SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) koji obuhvata ISG – integrisani starter i generator, kao i DualJet benzinski agregat zapremine 1,2 litra. Efikasniju vožnju omogućiće i regenerativni sistem kočenja kojim će ovaj model biti opremljen. Iako nisu naveli preciznije podatke, iz Suzukija tvrde da će mode i-M4 biti prepoznatljiv po maloj potrošnji goriva i niskoj emisiji CO2.

            U Ženevi je najavljeno da će Suzuki i-K2 biti lansiran na evropsko tržište tokom 2016. godine, dok se za Suzuki i-M4 za sada samo zna da će uskoro i on ući u serijsku proizvodnju.