Zabranjen kombi prevoz u Srbiji od 12. februara 2017

Udruženje kombi prevoznika izvelo je protest vožnju 7. Februara po ulicama Beograda i tražilo da se odloži primenjivanje ,,Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju’’, jer bi zbog toga ostali bez biznisa. Budući da nikome nije baš jasno koji je razlog zabrane rada, evo šta treba da znate o novonastaloj situaciji.

zabrana kombi prevoza

Kad zakon stupa na snagu

Zakon je objavljen još 4.8.2015. ali je njegova primena odložena za 18 meseci, tj. 12. februar 2017.

Koga obuhvata zabrana prevoza putnika

Prevoz će biti zabranjen onima koji vrše prevoz kombijem sa 9 ili manje sedišta, računajući i sedište vozača, i onim vlasnicima sa kombijima sa više sedišta koji prevoze od kuće do kuće.

Kakve veze ima broj sedišta

Po zakonu je zabranjeno obavljati javni prevoz koristeći putničko vozilo, a putničkim vozilom se smatra ono sa najviše devet sedećih mesta, zajedno sa mestom za vozača.

Po članu 2 definiše se sledeće:

1) autobus je vozilo za prevoz putnika koje ima više od devet mesta za sedenje uključujući i mesto za sedenje vozača;

32) putničko vozilo je vozilo za prevoz putnika koje ima najviše devet mesta za sedenje uključujući i mesto za sedenje vozača;

Dalje odredbe zakona

Član 13 kaže sledeće:

Domaći ili međunarodni prevoz koji putničkim vozilom ili autobusom obavlja domaće, odnosno strano lice koje nema svojstvo prevoznika, a koji se obavlja dva ili više puta tokom dana, nedelje ili meseca, na istom ili sličnom prevoznom putu ili se lica koja se prevoze ukrcavaju ili iskrcavaju na autobuskim stajalištima ili na istim ili sličnim mestima ukrcavanja ili iskrcavanja, i lica koja se prevoze nisu u srodstvu sa licem koje upravlja vozilom smatra se javnim prevozom koji je ovim zakonom zabranjen.

Što znači da ne možete obavljati javni prevoz ako niste registrovani kao prevoznik.

Ovaj član takođe navodi:

Javnim prevozom iz stava 1. ovog člana smatraće se naročito i:

  1. prevoz za koji je naplaćena usluga prevoza;
  2. prevoz koji se obavlja na relacijama na kojima postoji linijski prevoz;
  3. prevoz više od pet lica, uključujući i vozača;
  4. prevoz “od vrata do vrata”;
  5. prevoz koji se obavlja na osnovu javnog oglašavanja;
  6. ako lice koje upravlja vozilom (vlasnik ili korisnik vozila) nije u mogućnosti da iz sopstvenih prihoda, odnosno prihoda ostvarenih po osnovu rada, socijalnih ili penzijskih primanja finansira iznos troškova za gorivo koje je utrošeno za razliku broja pređenih kilometara u trenutku vršenja inspekcijske kontrole i broja pređenih kilometara evidentiranih u zapisniku o poslednjem tehničkom pregledu.

Kakav će ishod biti

Ovako nefunkcionalan zakon neće dovesti do poboljšanja uslova u kombi prevozu, budući da na loš način reguliše delatnost. Ljudi će pronaći način da nastave sa obavljanjem kombi prevoza, a sigurnost će postati još veći problem, jer će određen broj prevoznika sa nebezbednim polovnim vozilima kojima je vreme za otkup, a ne za put, preći u potpunu ilegalu.

Evo šta očekivati za Ženevski sajam automobila 2017. godine

Nakon sajma u Detroitu, željno iščekujemo naredni veliki događaj u autoindustriji – Ženevski međunarodni sajam automobila 2017. godine. Evo šta nas to čeka za mesec dana i koje su premijere najavljene za Ženevski salon automobila 2017.

Ženevski sajam automobila 2017 predvidjanja i premijere

O sajmu automobila u Ženevi

Sajam u Ženevi je jedan od najvažnijih događaja Evropske automobilske scene, i uvek je žarište aktivnosti za lansiranje novih modela automobila.

Sajam je prvi put održan 1905. godine i trenutno se održava svake godine u ženevskom izložbenom centru Palexpo, a ovogodišnjeg izdanje – i to 87. –  počinje 7. marta 2017. sa prvim od dva dana tokom kojih je poseta dozvoljena samo novinarskim ekipama. Ženevski sajam koji je prethodnih godina počinjao u isto vreme, je otvaren za javnost 9. marta i ulaznice su trenutno u prodaji.

Sa samo mesec dana do početka predstave, proizvođači počinju da izazivaju i otkrivaju nove modele za koje se očekuje da će postaviti nove standarde. Ne očekujte polovna vozila spremna za otkup na sajmu. A ovde vam donosimo mali pregled šta možete da očekujete.

Ključni automobili na predstojećem sajmu u Ženevi

  • Alpine spots car / A120 – Renov brend će ponovo zaživeti, odavanjem poštovanja legendarnom Alpine A110
  • Vauxhall Insignia Grand Sport – Vauxhall će nastaviti da pridobija tržište sa novim kupeom sa četvoro vrata
  • Volkswagen Arteon – Nova WV limuzina će zameniti Passat CC i takmičiće se sa BMW serije 4
  • Seat Ibiza – Novi Seat supermini će dobiti osvežen izgled
  • Mitsubishi SUV – Novi krosover će dodati stila u Mitshubishijev asortiman i boriti se sa Nissanovim Qaschqai
  • Nissan Qaschqai facelift – Jedan od najboljih krosovera trenutno će proći kroz manje promene u dizajnu i velikih tehnoloških unapređenja

Evo još nekih vozila koji će biti predstavljeni na sajmu

  • Audi RS3 Sportback – Novi Audi će se pohvaliti sa prerađenim 2.5-litarskim peto-cilindričnim turbo motorom koji izbacuje 395 KS i 480 Nm obrtnog momenta, i sa transmisijom od sedam brzina i duplim kvačilom plus pogonom na sva četiri točka, biće u stanju da dostigne 100 km/č za 4.1 sekundi i maksimalnu brzinu od 280 km/č nakon uklanjaja elektronske blokade motora
  • BMW i8 Protonic Frozen Black – Nastavljajući se na Protonic Red verziju od prošle godine, na sajmu ove godine debitovaće specijalna verzija Frozen Black. Dok se naredne godine očekuje Protonic Yellow.
  • Dendrobium – Električni koncept superautomobil koji nam dolazi iz Singapura bi trebalo da se pojavi na sajmu. Razvijan je u saradnji sa Williams timom iz Formule 1.
  • Eadon Green Black Cuillin – Ovo je jedan od automobila o kojem najmanje znamo. Do sada je izbačena samo jedna tizer slika, na kojoj je prikazan retro dizajn.
  • Fittipaldi EF7 – F1 legenda Emerson Fitipaldi je udružio snage sa Pininfarina kako bi stvorili EF7 Vision Gran Turismo Pininfarina – novi superautomobil koji će doživeti svoj debi na sajmu.
  • Lamborghini Huracan Super Performante
  • McLaren 720S
  • Pagani Huayra Roadster
  • Pininfarina – Hybrid Kinetic H600
  • Porsche 911 GT3 facelift

Željno iščekujemo mart mesec i sve novine koje će nam ovogodišnji Sajam u Ženevi doneti.

Novi Mercedes AMG sa Formula 1 motorom?

Mercedes – AMG hiper automobil Projekat Jedan će imati pogonski mehanizam sa pobedničkog V6 Formula 1 bolida i pogon na sva četiri točka.

Mercedes Benz AMG Project 1 ima motor Formula 1 bolida

Mercedes je otkrio nove informacije o svom predstojećem hiper automobilu sa motorom iz Formule 1 na Detroit Motor Show manifestaciji, uključujući i broj planirane proizvodnje, pa čak i radni naziv za narednu AMG perjanicu.

Zvanično nazvan Project One (Projekat Jedan) saznajemo da Mercedes planira proizvodnju limitirane serije, od samo 300 automobila, od kojih je naravno većina već uveliko prodata. Njegov hibridni pogonski mehanizam će biti u stanju da razvije nešto blizu 1000 KS, a imaće čak i domet od 25 kilometara koristeći potpuno električnu energiju.

Velika potražnja za novim super automobilom

,,Nisu svi modeli već raspodeljeni, ali ponestaju veoma brzo’’ rekao je novi direktor odeljenja za istraživanje i razvoj u Mercedesu. Na pitanje koliko će modela biti proizvedeno, odgovorio je: ,,Između 200 i 300 vozila’’. Ne verujemo da će ih vlasnici u skorije vreme davati na otkup polovnih vozila.

U međuvremenu je u javnost puštena još jedna tizer slika budućeg rivala Mclarena P1. Iako se zvanični debi vozila planira na Frankfurtskom sajmu automobila u septembru. Automobil će tako obeležiti 50 godina grupacije Mercedes – AMG.

Ono što je potvrđeno je da će hiper automobil pokretati verzija 1.6-litarskog V6 hibridnog pogona iz Mercedesovih F1 trkača. Direktor Mercedes AMG Tobias Mers, prethodno je rekao da će auto biti ,,najefikasniji hiper auto koji možete naći’’.

Neće imati snage koliko i F1 bolid, ali će upotreba ugljeničnih vlakana biti veoma ekstenzivna u izradi tela i šasije vozila, kako bi se težina svela na minimum.

Izrada automobila je potvrđena uoči Salona u Parizu 2016., a Mers je rekao: “To će biti kombinacija male težine, raspona, snage, prolaznih vremena oko staze u Nirnburgu – takve stvari. Mi pokušavamo da obezbedimo ceo paket. ”

Prvi poduhvat ovakve vrste

Direktor razvoja, Kallenius je dodao: ,,Mi smo počeli razvoj na automobilu i ono što će biti apsolutno jedinstveno na njemu, što niko nikada nije uradio i vrlo malo njih je sposobno da urade, mi ćemo uzeti F1 pogon i staviti ga u drumsko vozilo. ”

Razvoj automobila je zajednički projekat između AMG u Affalterbahu, Nemačkoj, i tima iz Brikvorta, koji je odgovoran za visoke performansi F1 automobila.

Očekuje se da će hiper automobil Mercedes Benz kompanije sa svojom tehnologijom najviše klase, doprineti razvoju budućih modela na koje će se preneti znanje i tehnologija. Mers insistirao da i dalje postoji tržište za V8 i V12 motorima, ali mu se dopada ideja o smanjenom turbo motoru sa nekom vrstom elektrifikacije. “Moramo biti spremni za budućnost, bez obzira kakva može biti”, rekao je on.

Nama ostaje samo da čekamo.

Predstavljen koncept Kawasaki veštačke inteligencije

Kavasaki nastavlja sa planovima za razvoj sledeće generacije motora koji imaju svoju ličnost i mogu da se razvijaju zajedno sa vozačem. Motocikli će koristiti IKT (informacione i komunikacione tehnologije), uključujući AI (veštačka inteligencija), za postizanje ovog cilja. Evo kako će izgledati Kawasaki veštačka inteligencija.

kavasaki vestacka inteligencija

Komunikacija između motora i vozača

Motocikli koji se razvijaju koriste sistem za razvijanje emocija i metod dijaloga prirodnim jezikom. Koristeći reči koje je izgovorio vozač, ovaj sistem može naslutiti nameru vozača kao i njegovo emotivno stanje. Mogućnost komunikacije između vozača i motocikla će omogućiti potpuno novi vid razumevanja, što će otvoriti vrata novom svetu neviđenog vozačkog iskustva.

Preko svoje baze podataka sačuvane na cloud data centru ili korišćenjem velike količine informacija dostupnih na internetu, sistem će biti u stanju da ponudi vozaču relevantne savete za poboljšano uživanje u vožnji, ili će slati podatke vezane za bezbednost ili savet kako se poneti u određenoj situaciji. Kroz naprednu tehnologiju elektronskog upravljanja, biće moguće izvršiti automatsko aužuriranje podešavanja mašine, na osnovu iskustva vozača, veština i stila vožnje.

Motor koji vremenom uči

Kroz ponovljene interakcije, ova vrsta komunikacije između vozača i motocikla će omogućiti motoru da razvije jedinstvenu ličnost koja bi odražavala individualne specifičnosti ličnosti vozača. Sa uspostavljanjem uzajamnog poverenja, i vozač i motocikl će moći da se stalno razvijaju i rastu, ostvarujući potpuno novi vid uživanja. Ono što kod trenutnih, polovnih motora, još uvek fali ali će futurističkim motorima sigurno biti standard.

Kawasakijevi motori su proizvedeni sa politikom kompanije nazvanom RIDEOLOGY. To je filozofija razvoja koja je usmerena na vozača, to je obaveza da se iskoriste sve mogućnosti kako bi se osiguralo da njihovi proizvodi imaju i snagu i nežnost, kao i da su zabavni i da je njihovo kontrolisanje predstavlja nagradu za vozača.

Da bi isporučili uzbudljive motocikle koji su zabavni, Kavasaki će nastaviti da u potpunosti koristi veliko iskustvo i kombinovane tehnološke resurse KHI grupe, dok učestvuje u istraživanju novih pristupa u razvoju novih proizvoda i tehnologija.

Pogledajte ovaj video koji pokazuje kako će ovaj sistem funkcionisati.

Džarvis u kacigi

Nažalost, ni većina proizvođača automobila nema nameru o integrisanju ovakvih sistema, a kamoli u starim polovnim vozilima za otkup. Međutim, ne morate da budete filantrop, milijarder i superheroj – Toni Stark, da biste imali svog ličnog asistenta koji će vam pomagati u svakodnevnim situacijama u vožnji. Koliko bi bilo korisno da imate mogućnost da vam glas kaže da ubrzate za 5 km/č kako biste uhvatili zeleno svetlo? Ili ako ste ikada sebe zamišljali za volanom reli automobila, imali biste suvozača – navigatora, koji bi vas obaveštavao o uslovima na putu i krivinama kojim biste prilagodili brzinu.

Takođe bi ovo bio novi korak u handsfree tehnologiji, mogli biste da obavljate pozive, odgovarate na poruke, saznate o vremenskoj prognozi prostim razgovorom sa sagovornikom u kacigi, a da vas ne proglase ludim! Budućnost je svakako zanimljiva.

Neverovatna Toyota Celica sa 1000 konjskih snaga

Australija nije dom samo za neke od najegzotičnijih i najsmrtonosnijih životinja, već je mesto postanka izrazito jedinstvenih i divljih automobila na planeti. Toyota Celica sa 1000KS V8 turbo TA22 se savršeno uklapa u australijski pejzaž.

Toyota Celica V8 1000 ks

Prva Celica iz 1970. bila je Tojotin odgovor na Ford Mustang. Baš kao što je Ford napravio Capri da bi parirao ostalim pristupačnim sportskim kupeima. Danas, TA22 je apsolutni klasik, priznat kao jedan od najvećih, legendarnih Tojota svih vremena. A evo i jednog sa 1000 konjskih snaga V8 motorom i pogonom na svim točkovima.

Čudovište od automobila

Vlasnik vozila, Džejmi Heritedž, je jednog dana odlučio da njegova Toyota Celica iz 1971. godine može da bude nešto mnogo više. Neko drugi bi je verovatno dao na otkup, ali ne on. Namerio se da baš ovo vozilo bude učesnik u njegovom ludom eksperimentu i napravio je pravo frankenštajnovo čudovište nakon ubacivanja tvin-turbo V8 motora sa Leksusa i šesotepenog Holinger sekvencijalnog menjača.

Ubrzo nakon toga, shvatio je da je vozilu potreban pogon na svim točkovma kako bi bio u mogućnosti da iskoristi svu svoju moć na vrućoj trkačkoj pisti. Nastavio je sa dodavanjem delova svom čudovištu, on je uzeo zupčanike sa nijednog drugog automobila, već od japanske legende Nisana Skyline R34 GT-R, i diferencijale sa R33. Da bi na kraju završio sa nešto više od 1000 konjskih snaga poslatih na sva četiri točka, u automobilu čija težina ne prelazi više od neverovatnih 1350kg. Sa sve njim u vozilu!

Savršeno legalna

Pomislili biste da je ovakvu zver od vozila moguće voziti samo na trakama koje su specijalno izgrađene za testiranje automobila i opuštanje noge na papučici gasa. Međutim, Džejmijeva Celica je registrovana kao najnormalniji putnički automobil. Pa tako pored izazivanja pažnje na stazama, na ulici se redovno glave okreću kad god ova Toyota pokretana sa 1000 konja protutnji u prolazu.

Džejmi se pohvalio da njegov ljubimac funckioniše pouzdano već 6 godina i da namerava da nastavi da dodaje nove delove koji će još više povećati snagu i učiniti ovo vozilo još većim čudovištem nego što jeste.

Pogledajte ovaj video na kojem Džejmi sa neverovatnom skromnošću govori o ,,monstrumu’’ kojeg je stvorio i način na koji vozilo leti na stazi.

Po zvuku je nekako sličan Meklarenu P1, ali kada je brzina u pitanju ne mogu da se porede. Iako ima više konjskih snaga, oblik automobila iz 1971. se ne može pohvaliti preteranim aerodinamičnim svojstvima. Maksimalna brzina koju je postigao na stazi od 500m je 266 km/č, a Džejmi se nada da će uspeti da pređe granicu od 320 km/č. Zaista neverovatno vozilo.

Nova policijska vozila u Srbiji – 50 novih Škoda

Srpska policija će postati bogatija za 50 novih vozila u 2017. godini, po navodima minstra unutrašnjih poslova Nebojše Stefanovića, koja će biti predata Policijskoj upravi grada Beograda i Upravi kriminalističke policije.

nova policijska vozila u Srbiji

Najavljeno je da će se u toku 2017. godine izvršiti zamena velikog broja patrolnih vozila, starijih od deset i više godina, jer ne mogu da odgovore adekvatno na sve zahteve službe koji stoje pred pripadnicima MUP-a.

Škoda popularna u srpskoj policiji

U samom saopštenju nigde nije naglašena kočilina novca koja će se izdvojiti u namenu kupovine 50 novih automobila. Gledajući automobile koji se nalaze na fotografiji, može se zaključiti da se radi o vozilima marke ,,Škoda’’. Što nas  ne iznanađuje, jer je Škoda jedna od najpopularnijih marki polovnih automobila, koja svakodnevno prolazi kroz našu agenciju za otkup polovnih vozila.

Izjave ministra Stefanovića

Ministar je izjavio da će Ministarstvo unutrašnjih poslova nastaviti sa opremanjem policije, i da novi automobili koji će biti  uručeni Policijskoj upravi za grad Beograd i kriminalističkoj policiji jasni znaci o postojanju trenda koji će se pratiti u budućnosti. Namera je da naša policija bude bezbedna, sigurna, i da se kreću u ispravnim vozilima i pomoću kojih mogu sa većom efikasnošću da obavljaju svoje dužnosti.

Stefanović je dodao da će ovaj čin opremanja službenika policije obezbediti građanima Srbije efikasnu policiju koja može da izvrši sve ono što se od nje i očekuje.

Takođe je u planu Ministarstva nabavka ostale opreme od značaja za policiju: nove uniforme, borbena i oklopna vozila i ostali sistemi koji su od velikog značaja za opštu efikasnost i bolji rad srpske policije.

„Obezbedićemo našim pripadnicima policije mogućnost da budu u većoj meri zaštićeni, koristeći balističke prsluke. Takođe ćemo obezbediti bolju opremljenost i da će tehnika koju budemo nabavili poslužiti u obračunu sa najvećim grupama kriminala koje funckionišu u celom našem regionu“, rekao je ministar policije, piše u saopštenju.

Najbrži automobili u srpskoj policiji

Pored regularnih patrolnih vozila, koja su uglavnom slabiji modeli marke Peugeout, srpska policija u svojim redovima poseduje i snažnije mašine. Kako bi održavali red na autoputevima i kažnjavali bahate vozače koji voze preko 150 km/č, koriste se presretači. U tu namenu, upošljeno je više vozila, a neka od tih su audi A6 3. TFSI quatro, BMW  serije 5 – 530 DX drive i Mitsubishi lancer evolution.

Sa ovakvim automobilima u voznom parku, srpska policija je na nivou susednih zemalja. Dok policijske snage nekih zemalja koriste super automobile, poput marke Lamborghini u Italiji i Bugatti Veyron-a u Dubaiju. Za sadašnje stanje na putevima kod nas, postojeća vozila  obavljaju posao.

Vozač uhvatio zeleno svetlo na čak 240 uzastopnih semafora (VIDEO)

Ovo je neverovatan snimak jednog vozača, koji je uspeo da uhvati čak 240 uzastopnih zelenih svetala na semaforu, dok se vozio gradom. Ovo se ne viđa svaki dan, pogotovo ne kod nas, pa pogledajte kako izgleda kada se uhvati zeleno svetlo na čak 240 uzastopnih semafora.

Zeleni talas u vožnji - zeleno svetlo na semaforu

Naravno, zeleni talas nije snimljen u Beogradu…

U pravu ste, ovaj snimak zelenih svetala se i ne dešava u Beogradu, u kom smo konačno uspeli da uhvatimo predah od saobraćajnih gužvi koje nastaju oko Nove godine. Još luđe, ovaj video snimak pokazuje da je on uspeo da uhvati zeleni talas sa 240 uzastopnih semafora u sred Menhetna u Njujorku. Očigledno, ako znamo da Beograd i ne poseduje ulice sa ovolikim brojem semafora.

Ipak, i bez njih, beogradske gužve zaista iznuruju, kako vozače tako i pešake, jer se sve kreće barem duplo sporije nego tokom redovnog saobraćaja. Prave se zastoji na mestima gde ih nikada nije bilo, putnici se guraju u autobusima pa i autobusi prave gužvu u uskim ulicama, a obavezno se dogodi i barem jedan sudar koji zakrči ceo deo grada. Znate, ipak je pala sitna kiša, a Beograđani kao da zaborave da voze u “takvim uslovima”, što nije tako loše za nas, jer upravo tada dobijamo najviše poziva za otkup havarisanih vozila.

Ili recimo, novo-postavljeni semafor koji je otvorio neki narodni poslanik, pravi još veći problem nego kada ga nije bilo, pa srećom, ove godine barem nije bilo mnogo padavina, inače bi se na sve to nadovezali i iznenađeni putari, koji se svake godine iznova i iznova iznenađuju.

Ipak, ovakva sreća koju je imao jedan vozač sa zelenim svetlima, se retko dešava čak i u idealnim uslovima za vožnju, van svih saobraćajnih špiceva i gužvi. Obično se radujemo ako uopšte uspemo da uhvatimo 3-4 zelena semafora, te da ne stanemo na svakih 100 m iznova i iznova.

Neverovatna sreća

E pa, pogledajte kako je ovaj srećni vozač u Njujorku, uspeo da uhvati zeleni talas na čak 240 uzastopnih semafora. I to ne bilo gde, već usred Menhetna na kom je uvek gužva.

Mi ovom vozaču samo možemo da skinemo kapu, i da se nadamo da će se nekada i nama desiti ovakav zeleni talas. A šta vi kažete, umeće ili luda sreća jednog vozača?

VW započinje 2017. godinu uz MOIA električni Microbus!

Kao što je najavljivano krajem 2016. godine, koja je bila veoma turbulentan period za Volkswagen, pored brojnih otpuštanja i najavljenog zaokreta prema električnoj sferi automobila, VW svoju Novu 2017. godinu započinje uz prvi električni Microbus! Pogledajte šta je zapravo električni microbus i šta znači novi Folksvagenov brend MOIA mobiliti.

Električni Microbus MOIA Volkswagen najavljen  za Detroit 2017.

Volkswagen ostvaruje najavljeno

2017. godina definitivno počinje u duhu najavljenih promena u VolksWagen-u. Ovaj nemački auto proizvođač je nakon čuvenog Dizelgejt skandala s kraja prošle godine, doneo neke izuzetno značajne poslovne odluke. Pored potrebnih troškova naknade za Dizelgejt, tu je bilo i planiranje da se otpusti preko 20.000 zaposlenih, i da se najveći deo resursa usmeri na proizvodnju električnih vozila.

Upravo je MOIA mobility Microbus prvi proizvod ove vrste. Evo kako je najavljen za januar 2017. i Sajam automobila u Detroitu.

“Multi-funkcionalno vozilo novog doba.” – je opis kojim je VW najavio ovaj microbus.

Mikrobus električni koncept baziran na starom VW Mikrobusu

Dakle, sam koncept nije nov, ali činjenica da će novi Mikrobus, koji će očigledno biti multifunkcionalno vozilo, pogodno za više putnika i deljenje vožnje, biti električnog karaktera, sa drugim elementima autonomne vožnje, ga definitivno čini inovativnim i novim.

Ipak, dizajn još uvek nije poznat

Volkswagen je najavio Microbus sa svega par renderovanih fotografija, nekih delova automobila, tak oda nismo uspel ida vidimo kako će ovo konceptualno vozilo zaista izgledati, mada ga mnogi unapred poistovećuju sa Volkswagen Budd E konceptualnim modelom.

Volkswagen Budd E koncept podseća na Volkswagen MOIA Microbus

Microbus pod brendom MOIA

MOIA brend automobila predstavlja jedan od poslednjih projekata Volkswagena, koji u svojoj nameni treba da bude glavni konkurent Uber-u, njegovim uslugama i proizvodima. MOIA Microbus će posedovati električni motor i određeni stepen autonomnosti vožnje, pa je pri najavi ovog vozila za Sajam u Detroitu, direktor MOIA-e, dodao i da sa ovim vozilom zaista počinje Era električnih vozila.

Autonomnost sa mogućnošću samostalne vožnje

Naravno, kako je Microbus zamišljen kao autonomno vozilo, ono će ipak posedovati i upravljačke elemente standardnih vozila. Naime, postojaće tradicionalni volan koji može služiti putnicima za vožnju, ali će se on uvlačiti u rasklopovu instrument tablu u trenucima kada je automatska vožnja podešena.

Veliki električni domet tj. kapacitet baterije ovog električnog vozila će omogućiti vozaču da se odmara tokom same vožnje, pošto će vožnja moći da traje neuporedivo duže i bez stajanja.

Testiranje Mikrobusa će se odvijati u narednim godinama, na više lokacija i u više gradova, tako da sasvim sigurno nećete moći da vidite jedno ovakvo vozilo u skorije vreme. Predviđa se da bi prve verzije mogle da se nađu na određenim ulicama tek od 2020. godine.

Kod nas verovatno još desetak godina kasnije, a do tada smo srećni i sa svim modernim vozillima koje otkupljujemo od vlasnika na svakoga dana u Beogradu i širom Srbije. Svakako, aplauz za Volkswagen koji užurbanim tempom juri ka povraćaju svog ugleda.

3 najluđa vozila sa SEMA show tuning skupa u Americi

Pravi ljubitelji automobila, mehanike i brzine uvek sa oduševljenjem očekuju izveštaje sa brojnih svetskih takmičenja i događaja na kojima se predstavljaju unikatni, unapređeni modeli automobila. Nekada oni nisu brži, ali definitivno jesu drugačiji. Ovo su po nama tri najluđa automobila sa SEMA skupa 2016. godine u Sjedinjenim Američkim Državama.

Najluđa vozila sa SEMA show tuning skupa

53 godine postojanja SEMA show skupa

SEMA Show se održava još od davne 1963. godine, kada su se automobilski entuzijasti okupili oko jedinstvene ideje izrade i prezentovanja specijalne opreme i tehničkih rešenja u svetu automobilizma. Ovde se godišnje napravi veliki broj prodaja i predstavljanja patenata, automobila i tehničkih rešenja, ali se i izdvoje oni najkreativniji poduhvati.

Automobili i druga vozila koja se ovde mogu videti, sasvim sigurno oduševljavaju kako firme koje su specijalizovane za unikatnu proizvondnju automobila, tako i velike kompanije, ali najvažnije i male proizvođače i ljubitelje unikatnih vozila.

Ovogodišnji SEMA show se nedavno završio, miris sprženih guma od drifta, glasna rok muzika i neverovatna inovativnost su iza 70.000 posetioca, pa pogledajte koja su to 3 najluđa vozila predstavljena na SEMA skupu 2016. godine u Las Vegasu. Ovo su 3 najluđa od preko 2000 izlagača.

#1 Najbrži kamp kombi na svetu – Winnebago Happy Camper

Kamp kuća vozilo sa 900 konjskih snaga

Verovali ili ne, neko je došao na neverovatnu ideju da u vremešni kamp kamionet Winnebago iz 1972. godine stavi zverski jak motor. Kod nas se to obično radi sa starim modelima Jugo automobila, ali kada je SEMA u pitanju, granice se pomeraju pa je tako je pokretna kamp kućica ispod haube dobila snažni V8 motor sa više od 900 konjskih snaga.

Ovo je definitivno najbrže kamp vozilo na svetu, pošto dostiže brzinu od 100 km/h za svega 3..2 sekunde. Impresivno zar ne? Nismo sigurni kome bi baš ovakvo vozilo trebalo, ali mi bismo ga sasvim sigurno otkupili kao polovno vozilo.

#2 SEMA specijalitet – Bully Dog pik ap kamionet

Bully Dog produženi kamionet SEMA show 2016

Osim što su pick up kamioneti velika stvar u Severnoj Americi, SEMA mehaničari i dizajneri teže potpunoj inovativnosti, pa je odveć veliki Bully Dog kamionet, postao još viši, veći, duži i snažniji.

Ovaj tjunovani Bully Dog kamionet sada ima 6 vrata i 6 točkova. Zanimljivo zar ne?

#3 Tojota GT86 sa srcem Ferarija

Toyota gt86 sa Ferari motorom

Već sjajna Toyota GT86, poznata po svojoj brzini i snazi kao odlično trkačko vozilo, postaje još jače (luđe) na SEMA auto show-u. Naime, u ovu Tojotu je stavljen još jedan V8 motor na ovoj listi, ali ovog puta je u pitanju snažni Ferarijev V8 motor sa više od 570 konjskih snaga.

Ono što je definitivno karakteristično, jeste da motor viri, pošto hauba nije mogla da se vrati na svoje mesto. Pravi transformers.

Konačno izbačen novi Ford GT 2017!

Kada su super automobili u pitanju, proizvodnja prvog modela nekog super automobila u nizu, zaista ima veliku važnost. Cene super automobila premašuju i najskuplje užitke, pa je i sam dizajn, razvoj i proizvodnja prvog modela posebna. Upravo je izašao prvi Ford GT 2017 sa trake, kao prvi komercijalni primerak novog Ford GT super automobila. Evo šta znamo o njemu.

Ford GT 2017 konačno izašao, evo kako izgleda

Posle 2 godine od prototipa, stiže prvi pravi Ford GT

Da bi se kupio ovaj fantastični super automobil, nije dovoljno samo izvaditi novac na Sunce. Potrebno je upasti na različite liste čekanja, bitno je poznavati ljude i biti brz. Ipak, koliko god uskori vlasnik prvog Ford GT-a bio brz, morao je da čeka na svoj primerak čak 2 godine.

Otkako je prvi put prikazan prototip Ford GT-a pre dve godine na Sajmu automobila u Detroiotu, i nakon što su prvi Ford GT modeli poslužili za Le Mans trke, moglo se pročitati mnoštvo vesti o samom super vozilu, čiji komercijalni model doduše gleda svetlost dana tek sada.

Karakteristike Ford GT 2017-ce

Evo kako se proizvodi Ford GT

Kada je u pitanju snaga Ford GT-a stvar je jasna. Ovo super vozilo pokreće 3,5-litarski twin turbo motor koji proizvodi veliki broj konjskih snaga. Tačnije, Ford GT 2017. ima preko 600 konjskih snaga. Nije ni čudo što je ostvario zapažene rezultate u Le Man trci.

Ovaj snažni motor je proizveden sa nekoliko revolucionarnih tehnologija. Tu je EcoBoost V6 pri čemu su po prvi put upotrebljeno port-direktno duplo ubrzigavanje, kao i klipovi sa niskim trenjem.

Šta kažu predstavnici Forda?

“Svi cilejvi koji su bili zacrtani za 2016. godinu, a koji se tiču ovog modela su ostvareni. To su bila dva cilja: trkanje na Le Mansu i dostava prvih modela do kraja 2016. godine. Iako to nije bio zvanični cilj za ovu godinu, sama činjenica da je Ford GT izgrađen specijalnim, pero lakim materijalima uz naprednu aerodinamiku i EcoBoost tehnologiju predstavlja povod za provod.”

Proslava puštanja Ford GT 2017-ce

Upravo to i čini tim stručnjaka koji je osmislio, razvio i proizveo Ford GT 2017. To se vidi i po njihovom entuzijazmu na prvim fotografijama modela koji je upravo sišao sa proizvodne trake.

Da li biste i vi voleli da vozite ovakav četvorotočkaš? Mi bismo svakako voleli da ga provozamo, ali je realno da ćemo ga očekivati ako neki bogataš bude nepažljivo parkirao svoje super vozilo. Bilo kako bilo, mi čekamo sjajni Ford GT!