Waymo angažuje stotine volontera za vožnju u autonomnim vozilima

Osam godina od nastojanja da autonomnu vožnju automobila učine stvarnom, rukovodioci  kompanije Vaymo kažu da menjaju fokus od same tehnologije i obraćaju više pažnje na potrebe ljudi koji će koristiti njihova vozila.

Kompanija, nezavisna podružnica izdvojena iz Google-ovog projekta autonomnih automobila, saopštila je da će dodati 500 Chrysler Sebring hibridnih monovolumena u svoju autonomnu flotu.

waymo arizona

To predstavlja ogroman porast u odnosu na 100 Pacifica koje je Waymo opremio svojim za autonomnu vožnju prošle godine. Mnoga od novih vozila će završiti u Feniksu, Arizoni. Gde je kompanija osnovala ,,Early Rider’’ program koji omogućava javnosti da koriste autonomne automobile u svojim dnevnim rutinama u zamenu za davanje povratnih informacija o vozilima.

Program je tiho pokrenut tokom protekla dva meseca. “Mi ćemo naučiti stvari poput gde ljudi žele da idu u autonomnom automobilu, kako komuniciraju sa našim vozilima, i koje informacije i kontrole žele da vide unutra”, rekao je generalni direktor Waymo Džon Krafcik. “Naši rani vozači će igrati važnu ulogu u oblikovanju načina na koji ćemo uvesti autonomne tehnologije vožnje.”

Namenjeno svima

Waymo kaže da traži “stotine” ljudi iz različitih sredina koji bi koristili vozila u Feniksu i njegovim predgrađima. Stanovnici zainteresovani za učešće mogu se prijaviti da budu deo programa na sajtu kompanije. Koncept programa ukazuje na široki spekar korisnika koji se Waymo nada da privuče, od entuzijasta i ranih usvajača nove tehnologije do ljudi u domaćinstvima u kojima neko ima medicinsko stanje koje ga sprečava da vozi.

Tri porodice su se već prijavile za program. Njihovi razlozi za korišćenje autonomnih su u rasponu od pomoći pri prevozu više dece u školu, opuštanje na putu do svojih odredišta do logističke podrške kada više ljudi deli automobil do različitih lokacija.

“Umesto da ponudi ljudima jednu ili dve vožnje, cilj ovog programa je da pruži učesnicima pristup našoj floti svakog dana, u svakom trenutku, da ide bilo gde u području koje je dvostruko veće od San Franciska,” napisao je Krafcik.

Putnici koriste vozila poput korišćenja taxi vozila ili drugih službi za prevoz. Pozivaju vozila preko aplikacije koju je Waymo razvio interno.

Sličan program Šveđana

Među ostalim kompanijama koje se intenzivno bave tehnologijom autonomnih vozila, samo je Volvo pokrenuo sličan program, regrutujući čak 100 domaćinstava u i oko Geteborga u Švedskoj. Oni će koristiti XC90 SUV opremljen autonomnim tehnologijama u svakodnevnim putovanjima. Regrutovanje za ovaj program, pod nazivom Vozi me, je u toku, a od učesnika se očekuje da će krenuti sa ,,vožnjom’’ kasnije ove godine.

Vidimo da je budućnost autonomnih vozila sve bliže. Mi je željno iščekujemo iz više razloga. Konačno ćemo moći da odmaramo dok tokom otkupa vozila vršimo besplatne procene po celoj Srbiji. Kada kod nas zaživi pomama za autonomnim automobilima, biće više posla za nas!

Honda Type R pokorio Nirnburg

Honda preotima od VW-a titulu najbržeg automobila sa pogonom na prednjim točkovima, na Nirnburg stazi.

honda Civic type R 2017 novi rekord nirnburg staza

Po drugi put je Honda R postavio rekord najbržeg FWD autmobila na Nirnburg stazi.

Novi model iz desete generacije sa 316 KS, baziran na Hondinom porodičnom hečkbeku završio je stazu u fantastičnom vremenu od 7:43,8s. Što je bilo dovoljno da preotme krunu od VW Golf GTI Clubsport S za samo nešto više od 3 sekunde.

Iako je automobil u razvoju, sa roll barom postavio vreme u pitanju, Honda tvrdi da je rezultat reprezentativan i da oslikava šta je moguće ostvariti sa fabričkim modelom koji će biti izbačen na tržište kasnije ove godine. Novi automobil je skoro 7 sekundi brži na čuvenoj nemačkoj stazi u odnosu na svog prethodnika, koji je ostvario vreme od 7:50,63s još u 2015. godini.

Novi Honda Civic Type R – specifikacija

Honda sprema novi brzi hečbek za 2017. – novi Civic Type R baziran na 10. generaciji Civic hečbeka. Stiže samo 2 godine nakon trenutnog Type R Civica, a proizvodiće se u fabrici iz Velike Britanije i izvoziti širom sveta.

Zasnovan na novoj arhitekturi koja prožima standardni Civic, Type R pokreće turbo 2,0-litarski četvorocilindrični VTEC motor koji proizvodi 316 KS– povećanje od 10 KS u odnosu na odlazeći model – i 400 Nm obrtnog momenta. Snaga se prenosi preko novog šesto-stepenog manuelnog menača i pogonom na prednje točkove.

Vođa Type R projekta, Hideki Kakinuma izjavio je da pogon na sva četiri točka nikada nije razmatran kao opcija za brzi Civic, uprkos tome što ga rivali kao što su Ford Focus RS i VW Golf R koriste.

Honda Type R – moduli vožnje

U pokušaju da privuče što više ljudi, Honda je takođe opremila novi model sa adaptivnim amortizerima i nizom modula vožnje po prvi put. ‘Komfort’, ‘Sport’ i trkački ‘R +’ režimi utiču na upravljač, gas, amortizere i odgovor menjača. Još jedna nova karakteristika je dodavanje funkcije slaganja obrtaja, koja automatski smanjuje gas pri promeni na niži stepen prenosa i održava zamah.

Vizuelno, novi type R zadržava zaštitni ekstrovertni stil, ali Honda tvrdi da novi model ima “sveobuhvatniji aerodinamički paket” od svog prethodnika. Bolje podvožje, prednji vazdušni usisnici i generatore na krovu su dodati, uz trocevni izduvni sistem. Aluminijumske felne su takođe dostupne.

Da li biste sada dali na otkup svoe vozilo u zamenu za novi Type R?

Superautomobil umesto terenca na snegu – Lamborghini Miura (VIDEO)

Sneg je neprijatelj većini ljubitelja automobila. Za početak, snega ima samo kada je hladno, a niko ne voli da mu bude hladno, zar ne? Mašine nisu uvek kompatabilne sa hladnoćom – naročito 50 godina stari italijanski super-automobili poput Lamborghini Miura koji vidimo na ovom snimku.

lamborghini miura na snegu

Da li možete da zamislite kako transmisija radi na niskim temperaturama ispod nule? Da ne pominjemo naizgled beskrajnu borbu za održavanje vuče, koja je uvek problem čak i sa najboljim zimskim gumama.

Super automobil na snegu

Većina vlasnika super automobila se ne bi usudilo da provozaju svoje dragocene četvorotočkaša kada je vreme bilo šta manje od savršenog. Mnogi Ferariji ne vide ni kap kiše tokom svog života, a još mnogo manje snega. Jedan vlasnik Lamborghini Miura mislio je drugačije, i zbog toga, njegov auto se još uvek vozi u snegu do današnjeg dana.

Iako se bavimo otkup svih vrsta vozila, pa i starih oldtajmera. Nažalost, nismo bili u prilici da otkupimo ovakav klasik.

Priča iza ovog video je da je Iranski šah bio toliko oduševljen svojom narandžastom Miura-om da ju je vozio svaki dan, čak i kada je napolju padao sneg. Čak je imao posebne zimske gume sa ubačenim metalnim nitnama kako bi bio siguran da će biti u stanju da stigne tamo gde se uputio, bez obzira na vremenske uslove.

Kidston, auto konsultantska firma sa sedištem u Ženevi,koja se bavi klasičnim automobilima, napravila je ovaj divni film koji govori njegovu priču. Čak i ako niste zainteresovani za priču, video je pun drift scena i hrabre vožnje Miura modela.

Pogledajte video Lamborghini Miura snežne vožnje

Evo o čemu je reč kada se radi o vožnji automobila visokih performansi u snegu, što je teško razumeti dok to zapravo ne uradite. Kada prođete dozu tog početnog straha, koji potiče od značajno manje trakcije na raspolaganju, samo nekoliko stvari u životu nude takvu vrtoglavo zabavu, kao slobodna vođnja automobila u snežnom okruženju. To je svakako proces koji treba savladati, ali svako ko uživa u vožnji svog ljubimca sa zadnjim pogonom na leto bi zaista uživao da to uradi i zimi.

Samo pogledajte ovaj video kako biste shvatili na šta mislimo. Zvuk Lamborghini V12 motora dok se turira kroz beskrajne kontrolisane drifting akrobacije; gledanje njegovog nežnog plesa po snegu je prizor koji opušta. Skoro da poželimo da nam se zima vrati na još par nedelja. Skoro.

 

 

.

 

Jeep Čudovište od 707KS – Grand Cherokee Trackhawk

Jeep je prevazišao nemačke rivale sa najbrže ubrzavajućim SUV-om na svetu. Najnoviji Grand Cherokee Trackhawk.

Premijerno prikazan na ovonedeljnom sajmu automobila u Nju Jorku, Jeep Grand Cherokee Trackhawk ima 6.2 litarski V8 motor sa superpunjačem koji ukroćuje 707 konja i proizvodi 841Nm. Ovolika snaga je dovoljna da terenac pogura od 0 do 100 za samo 3.5 sekundi – isto koliko treba i mnogo lakšim automobilima. Terenci do kojih mi dolazimo otkupom obično nisu ni približno brzi.

Iako je najbrži u svojoj klasi do 100 km/č, maksimalna brzina je 290 km/č, tako da titulu najbržeg SUV automobila i dalje drži Bentley Bentayaga W12. Čisto da vas podsetimo da je maksimalna brzina Bentleya 301 km/č.

Svakako, jedan od najbržih SUV automobila je neverovatni Nissan Patrol koji je osramotio hibridni hiper automobil Porsche 918. Ali kad znamo da je Patrol bio opremljen kompletnim pogonskim sistemom sa jednog R35 Nissan GT-R VR38, to nas ne čudi toliko. Maksimalna brzina je oko 330 km/č!

Dizajn novog Jeep Trackhawk

Trackhawk ima bodi kit u agresivnom sitlu, kao i unapređeni 8 – stepeni automatski sistem transmisije sa kontrolom starta i Brembo kočnice koje ga dovode do tačke zaustavljana od 100 km/č za manje od 35 m.

Po izgledu definitnivno odudara od onoga što smo navikli da očekujemo od jednog Jeep modela. Naglašena hauba, dodati usisnici na prednjem braniku i izmenjen izduvni sistem doprinose da ovaj model više podseća na nekakav mustang nego na terenac.

Jeep grand cherokee trackhawk 707KS

Kabina je opremljena Nappa kožom i antilop detaljima, radilo se i na izolaciji spoljašnje buke kako bi se maksimalno uživalo u sistemu zabave – 8.4 inčnim ekranima na dodir koji može da prenese podatke sa dinamometra na prenosni uređaj.

Grand Cherokee Trackhawk će biti dostupan u Americi na jesen. Manje je verovatno da će biti dostupan u Evropi, ali je predstavnik Jeep-a izjavio da je takva odluka i dalje pod razmatranjem. Moraćemo da čekamo i da vidimo šta će se desiti.

Lada postaje klasik u Velikoj Britaniji

Dok se neki možda rugaju sugestiji da je Lada Riva klasičan auto, ovaj model zapravo ispunjava opšte ,,dogovorene kriterijume‘’ i postaje klasik u Velikoj Britaniji – to je stari automobil koji više nije u proizvodnji, a postoji dovoljno interesovanje za vozilolm da bi bilo deo nečije kolekcije umesto da završi na otpadu.

lada riva postaje klasik u Velikoj Britaniji

Lada Riva dobija na vrednosti

Kao i svaki drugi klasik, ovaj model može doneti dobru zaradu. Doduše, ne kao neki Ferrari model na kojem bi se moglo zaraditi više miliona. Britanac, Ed Hjuz je kupio svoju crvenu Rivu pre 14 godina za 50 funti, ona danas vredi 2.000.

Kod nas će proći još vremena pre nego što Riva postane klasik, većina ovih modela završi na otpadu ili se daju na otkup vozila.

Kako globalna auto industrija nastavlja da raste, povećan broj ranije neprimećenih modela danas privlače pažnju kolekcionara. Zašto je to slučaj sa Ladom?

Modna izjava

Hjuz, koji je napustio svoj posao učitelja kako bi pisao o klasičnim automobilima priznaje da je Lada godinama bio auto sa užasnom reputacijom. Međutim, budući da je njegov otac imao nekoliko automobila iz bivšeg SSSR, on je u toku odrastanja zavoleo automobile iz socijalističke zemlje.

Usled ljubavi iz detinjstva, počeo je kasnih 90ih sa kupovinom Lada, uključujući i model Riva koji je bio dostupan u Velikoj Britaniji od 1983. do 1997.

,,Kao što to obično biva sa starim automobilima, ljudi ih odbacuju kako se njihova vrednost smanjuje, a ja sam počeo da spašavam očuvanije modele’’ rekao je Hjuz.

,,Ono što im fali u izgledu nadomešćuju svojom odličnom mehaničkom izradom. Ipak je to automobil pravljen za uslove u istočnoj Evropi’’ dodaje on.

Hjuz smatra da postoje dva glavna razloga zašto je Lada dobila na popularnosti u poslednjih nekoliko godina.

,,Prvo, nove generacije mladih ljudi u 20im i 30im godinama vole oblik automobila – ne postoji ni jedan sličan automobil na putevima. Oni su postali modni detalj, stvar kojim ljudima iskazuju svoju ličnost.’’

Drugi razlog leži u tome što se izvoze nazad u Rusiju i ostale zemlje istočne Evrope i ima ih sve manje. ,,Postoji malo, ali živo tržište za Ladama u istočnoj Evropi, posebno za modelima sa volanom na desnoj strani koji su napravljeni za Britance.

,,Mađari su poludeli za njima, zato što misle da je neverovatno što su bili pravljeni za kapitalistički zapad.’’

Sve manja ponuda

Veće interesovanje za nekada obične automobile koji se danas smatraju klasicima svakako nije ograničeno na bivše sovjetske modele. Tako su i automobili poput Ford Cortina i Capris, originalni Mini, Citroen 2CV i originalna VW Buba dobili na vrednosti.

,,Većina ovih modela je praktično ,,izumrla’’, teško je da ćete ih videti na ulicama, ali tražnje ima. Ova ograničena ponuda uz visoku tražnju gura cene na gore’’.

BMW se raduje konkurenciji električnih vozila

BMW odbrojava dane dok Audi, Mercedes i Jaguar ne izbace svoje električne aubomobile na tržište, u nadi da će takav nalet doprineti prodaji električnih vozila i ubrzati razvoj nove tehnologije baterija.

BMW-i8

Uprkos tome što možda zvuči čudno da BMW jedva čeka dolazak konkurencije, budući da trenutno dominiraju sa svojim električnim programom i modelima iz serije i, to je istina.

,,To će biti dobro za sve nas. Doći će do većeg potencijala, više će se raditi na infrastrukturi, više potrošača će biti zainteresovano za električna vozila, a više potrošača je svima cilj!” rekao je član upravnog odbora prodaje i marketinga BMW-a Dr. Ian Robertson.

Električna revolucija stiže

Eletkrični modeli Jaguar i Audi se očekuju 2018, dok Mercedesov EQ program ne zaostaje mnogo. Robertson je siguran da BMW ima prednost u tehnologiji i lojalnu potrošačku bazu. Električni program ,,Projekat i”, koji smo imali prilike da vidimo na sajmu automobila u Beogradu, je BMW-u doneo 100.000 prodaja za 3 godine, ali BMW očekuje da proda istu količinu električnih i plug – in hibrida samo u 2017. godini.

,,Do kraja ove decenije, imaćemo između 400 i 500.000 električnih automobila na putevima. Određene kompanije objavljuju ambiciozna predviđanja kada je reč o električnim automobilima, i to je sjajno. Mi očekujemo da do 2025. u ukupnoj prodaji BMW-a učešće zelenih alternativa bude 20 do 30%. To naravno znači da su motori sa unutrašnjim sagorevanjem i dalje više zastupljeni.” rekao je on.

Više električnih automobila će dovesti do ekonomije obima, što će sniziti cenu koštanja baterija, dalje doprinoseći trendu. Tehnologija baterija je veoma uzbudljiva i očekuje se da će prebacivanje na baterije čvrstog stanja umesto tečnog doneti ogroman napredak, ali je to danas i dalje neizvodljivo.

Konkurencija se zagreva

Sledeći novitet BMW-a, najavljen kao iNext neće se pojaviti pre 2021., što daje veliku prednost kompanijama Audi, Jaguar, Mercedes i Tesla i njihovim svežijim električnim vozilima. BMW je za sada bezbedan sa svojim modelima 530e iPerformance, i8 roadster i Mini Countryman hibridima, pored čisto električnih X3 i Mini vozila.

Iako se u svetu uveliko priča o električnim modelima, u Srbiji je glavna tema koji polovni automobil kupiti. Ako imate nameru da prodate svoje vozilo u korist zelenije alternative uvek možete pozvati naš broj, a mi ćemo ga rado otkupiti.

Porsche slavi najbolju godinu u istoriji – svi zaposleni dobijaju 9.111€

Porsche će u čast najbolje poslovne godine i obaranja rekorda u prodaji isplatiti veliki bonus svojim 21.000 zaposlenih.

porsche 911

Svaki zaposleni u Nemačkoj, uključujući osoblje na održavanju, čistačice i radnike na proizvodnoj traci će dobiti iznos od 9.111€, objavila je kompanija Porsche u svom saopštenju za javnost. Iznos bonusa je referenca na najprodavaniji Porsche model svih vremena – 911, koji se proizvodi bez prestanka od 1963. godine.

Koliki je zapravo značaj ovog iznosa novca u Nemačkoj? Ako znamo da je prosečna plata u 2015. godini u Nemačkoj iznosila oko 42.000€, vidimo da je bonus od 9.111€ približan 3 prosečne mesečne plate.

Porsche je povećao svoju prodaju na 233.778 vozila u 2016. fiskalnoj godini, što je donelo ukupne prihode od 22,3 milijarde €. Najveći udeo u prihodu ostvarili su njegovi SUV krosoveri, kompanija je prodala više od 80.000 modela Macan i 73.000 Cayena.

Pored visokih prihoda ostvaren je uspeh i po pitanju profita, i to više od 15.000€ po prodatom automobiliu. I dok neke kompanije jure da rezultate podele sa držaocima akcija i direktorima, Porsche je odlučio da pristupi darežljivije.

Radnici uključeni u donošenje odluke

Bonus je izglasalo radno veće kompanije Porsche. U Nemačkoj, svaka privatna kompanija može da ima svoje radno veće koje mora da ima minimum 5 zaposlenih.

Radno veće postoji kako bi se osiguralo da se sve važne odluke ne donose samo od strane poslodavca. Radna veća moraju biti obaveštena i konsultovana prilikom rešavanja specifičnih problema i mogu da predlažu ackije poslodavcu.

,,Niko u našoj velikoj VW porodici nije primio ni približno velike bonuse kao naši zaposleni u Porsche-u.’’ Napisao je Uve Huk, predsedavajući radnog veća. ,,Morali smo da hodamo po tankoj liniji, nije bilo lako’’.

Ovo nije prvi put da Porsche isplaćuje visoke bonuse, prošle godine je isplatio svojim zaposlenima 8.911€. Veći profiti ove godine su omogućili da poveća prvu brojku za jedan. Bonusi su isplaćeni svim radnicima u Nemačkoj, a verujemo da se pažnja obratila i na zaposlene van Nemačke.

Ne otkupljujemo često povovna vozila marke Porsche, ali smo uvereni da je biti zaposlen u ovakvoj kompaniji velika privilegija.

 

70 godina Ferarija – pogledajte sjajan video snimak

Ferari je povodom 70 godina od osnivanja kompanije izbacio video koji nas vraća u prošlost dok istovremeno govori o budućnosti auto industrije. Uverite se sami.

70 godina Ferarija video

Samo par godina nakon Drugog svetskog rata, 12. Marta 1947. Enzo Ferari izvršio je test vožnju prvog automobila koji je nosio njegovo ime, Ferari 125 S. Ova test vožnja kroz brdske i planinske predele koji okružuju mestašce u Italiji, Maranelo, bili su počeci onoga što je kompanija danas.

Sada, nakon 70 godina, Ferari slavi svoj rođendan tako što će lansirati specijalne modele tokom cele godine. Međutim, za početak, Ferari ispraća svoj prvenac, 125 S kroz kapiju kompanije prateći ga sa LaFerrari Aperta superautomobilom.

Ferari video povodom 70 godina postojanja

Video započinje sa sepia obojenom Ferari radionicom iz 1947, vidimo kako starac sa pogledom punim ljubavi posmatra svoju kreaciju. Vrše se poslednje pripreme pred polazak, čuveni logo propetog konjića se glanca kako bi se dobio savršen sjaj, dok Enzo navlači kožne rukavice i kacigu i lagano pali 125 S. Auto lagano klizi iz radionice ka putu gde uživa u slobodi prostranstva. Ubrzo nailazi na par dece koji sa oduševljenjem posmatraju ono što nikada ranije nije bilo viđeno.

U tom trenutku, ton videa se menja zajedno sa vremenom. Iz prošlosti se vraćamo u sadašnjost dok se 125 S transformiše u potpuno novi LaFerrari. Gubimo nostalgiju slike i video dobija novi, brz ritam ne bi li što bolje predstavio sirovu lepotu i brzinu novog hibridnog V-12 super automobila.

Pogledajte video:

LaFerrari Aperta, targa verzija LaFerrari kupea, dolazi sa hibridnim 6.3 litarskim V-12 motorom koji na put prenosi 949 KS i koji je uparen sa sedmostepenom transmisijom sa duplim kvačilom. Prvi Ferari, 125 S, imao je ,,samo’’ 118 KS iz svog 1.5 litarskog V-12 motora koji je bio uparen sa petostepenim automatskim menjačem.

Automobili italijanskog proizvođača se definitivno ne nude često na otkup, iako bismo ih mi rado otkupili. Kao i svaki drugi brend, a do tada možemo da uživamo u ovakvim video spotovima.

Hjundai FE Fuell Cell koncept oduševljava!

Hyundai je skinuo omot sa svog FE Fuel Cell koncepta na Sajmu automobila u Ženevi, nudeći uvid u sledeću generaciju vozila korejskog proizvođača sa pogonom na vodonik kao i inovativan pravac u dizajnu koji bi mogao da najavi dizajn njegovog predstojećeg SUV-a.

hyundai FE Fuell Cell koncept

Nakon svog prvog komercijalno dostupnog vozila sa pogonskom ćelijom, ix35 Fuell Cell, novi Hyundai FE koncept zadržava SUV-stilske momente, ali sa mnogo više organskog, mekšeg dizajna koji je u kontrastu sa njegovim krovom, koji izgleda kao da pluta, i delikatno tkanim aluminijumskim felnama.

Iako je Hyundai ostao nedorečen za detalje, neke od karakteristika mogu da nagoveštavaju izgled novog gradskog SUV koji će biti predstavljen u popularnoj Tucson seriji, a očekuje se da će stići kasnije ove godine.

Dizajn FE Fuel Cell koncepta

Divlje plava kabina nudi pogled u budućnost – i to verovatno na Genesis G70 luksuzni automobil – sa jednostavnim rasporedom u kojoj dominiraju dva velika digitalna ekrana smeštena na vrhu kontrolne table (izgledaju vrlo slično kao kod Mercedes-Benz E- ili S-klase) sa posebnom centralnom konzolom smeštenom između dva prednja sedišta.

hyundai fe fuel cell koncept-2017 enterijer

Ime FE je akronim od Ekološka budućnost (Future Eco), što treba da simbolizuje napredak koji je Hyundai ostvario u tehnologiji vodoničnih gorivnih ćelija, uključujući razvojna rešenja koja su dovela da se težina smanji za 20% u odnosu na prethodnu verziju, a u isto vreme se postiže 10% veća efikasnost. Snaga gorivne ćelije je tako sada povećana za 30 odsto, što je rezultiralo u rasponu krstarenja od preko 800 km sa samo jednim punjenjem.

Dizajn je inspirisan vodom, jedinom emisijom FE Fuel Cell koncepta, uz minimalistički pristup i spolja i iznutra. Integrisana stilska rešenja, poput ventilacije zadnjih stubova dodaju aerodinamičnoj efikasnosti FE Fuel Cell koncepta.

Ne očekujemo da ćemo uskoro imati priliku da otkupimo ovakvo polovno vozilo, ali smo svakako zadivljeni pravcem u kom Hyundai ide.

Strast ka inovacijama

Hyundai je potvrdio svoju posvećenost ka razvoju tehnologije vodonične gorivne ćelije sa nula emisije u Ženevi, jer kompanija želi da proširi domet vozila sa gorivnim ćelijama uz pomoć proširenje infrastrukture za dopunu gorivnih ćelija.

hyundai fe fuel cell koncept 2017

FE koncept takođe poseduje portabl akumulatore, koji se mogu koristiti za punjenje putničkih uređaja. Koncept takođe poseduje električni skuter u cilju maksimalne mobilnosti, omogućavajući vozaču da parkira van zakrčenih gradskih centara i stigne lakše do svoje destinacije u zadnjem delu putovanja.

Potpredsednik Hyundai, Voong Chul Jang, potvrdio je da će proizvodna verzija FE Fuel Cell biti u prodaji u 2018. Tako će se pridružiti kao jedan od 14 ekoloških modela koji će biti uvedeni do 2020. godine, a pridružiće se već hibridnoj, plug-in hibridnoj i električnoj verziji Hyundai Ioniq.

Rolls Royce napravio automobil za decu

Dečije verzije skupih automobila nisu ništa novo, a nekolicina modela je proizvedeno u poslednjih godinu dana. Meklaren je proizveo malenu iteraciju svog P1, a proizvođač Morgan je učinio isto sa svojim EV3. Rols-Rojs se pridružio ovoj grupi sa svojim novim Rolls-Roice SRH. Za razliku od ostalih britanskih proizvođača automobila, Rols je napravio samo jedan, a on je otišao u dobre ruke.

rolls royce dečiji automobil

Mali gest koji nekome znači mnogo

Automobil je napravljen za odeljenje hirurgije pedijatrijske bolnice Sveti Ričard, koja se nalazi u istom gradu gde je i sedište Rolls-Roice. Automobil je tako dobio ime SRH po uzoru na ime bolnice. Namenjen je pacijentima bolnice kako bi se odvezli do operacione sale. Hodnik koji vodi do operecione sale je ukrašen saobraćajnim znacima. Direktor Rolsa Torsten Miler-Otvos naveo je u saopštenju, “Nadamo se da će Rolls Roice SRH učiniti boravak deci tokom tretmana malo manje stresnim.”

Isto tako, samo zato što je SRH majušan, ne znači da se vodilo manje računa o njegovoj izradi. Ista količina pažnje koje je posvećena detaljima regularnog Rolls-Roice je primenjena i ovde. U prilog ovoj tvrdnji stoji činjenica da je za proizvodnju mini modela odgovorno odeljenje, koje inače gradi posebno prilagođene modele za klijente. Automobil takođe ima savremene funkcije Rolls-Roice dizajna, kao što su samostalno ispravljanje centara točkova, kao i unutrašnjost dizajniranu da precizno odgovara doživljaju koji biste očekivali u skupljoj odrasloj verziji. Naravno, tu je i mali primerak Duha Ekstaze na haubi. Rols je čak imao poseban sajamski tretman otkrivanja za nekoliko pacijenata u fabrici, i dozvolio im da ga provozaju po fabričkoj hali.

Za napajanje malog auta zadužen je električni motor spojen na akumulator od 24 volta. Brzina se kontroliše preko lopatica iza volana, i ima maksimalnu brzinu od 16 km/č, iako brzina može biti ograničen na 8 km/č. Na kraju krajeva, auto se vozi po bolnici, i nema potrebe da neiskusni vozači izazivaju dodatne povrede.

Ovo definitivno nije tip vozila kojem bismo se mi bavili u našoj agenciji, ali smo oduševljeni ovim gestom. Većina nas su roditelji i želimo uvek najbolje za našu decu, a ako se neko setio da učini traumatično iskustvo za decu blažim, imamo samo jedno da kažemo: kapa dole!