Lada postaje klasik u Velikoj Britaniji

Dok se neki možda rugaju sugestiji da je Lada Riva klasičan auto, ovaj model zapravo ispunjava opšte ,,dogovorene kriterijume‘’ i postaje klasik u Velikoj Britaniji – to je stari automobil koji više nije u proizvodnji, a postoji dovoljno interesovanje za vozilolm da bi bilo deo nečije kolekcije umesto da završi na otpadu.

lada riva postaje klasik u Velikoj Britaniji

Lada Riva dobija na vrednosti

Kao i svaki drugi klasik, ovaj model može doneti dobru zaradu. Doduše, ne kao neki Ferrari model na kojem bi se moglo zaraditi više miliona. Britanac, Ed Hjuz je kupio svoju crvenu Rivu pre 14 godina za 50 funti, ona danas vredi 2.000.

Kod nas će proći još vremena pre nego što Riva postane klasik, većina ovih modela završi na otpadu ili se daju na otkup vozila.

Kako globalna auto industrija nastavlja da raste, povećan broj ranije neprimećenih modela danas privlače pažnju kolekcionara. Zašto je to slučaj sa Ladom?

Modna izjava

Hjuz, koji je napustio svoj posao učitelja kako bi pisao o klasičnim automobilima priznaje da je Lada godinama bio auto sa užasnom reputacijom. Međutim, budući da je njegov otac imao nekoliko automobila iz bivšeg SSSR, on je u toku odrastanja zavoleo automobile iz socijalističke zemlje.

Usled ljubavi iz detinjstva, počeo je kasnih 90ih sa kupovinom Lada, uključujući i model Riva koji je bio dostupan u Velikoj Britaniji od 1983. do 1997.

,,Kao što to obično biva sa starim automobilima, ljudi ih odbacuju kako se njihova vrednost smanjuje, a ja sam počeo da spašavam očuvanije modele’’ rekao je Hjuz.

,,Ono što im fali u izgledu nadomešćuju svojom odličnom mehaničkom izradom. Ipak je to automobil pravljen za uslove u istočnoj Evropi’’ dodaje on.

Hjuz smatra da postoje dva glavna razloga zašto je Lada dobila na popularnosti u poslednjih nekoliko godina.

,,Prvo, nove generacije mladih ljudi u 20im i 30im godinama vole oblik automobila – ne postoji ni jedan sličan automobil na putevima. Oni su postali modni detalj, stvar kojim ljudima iskazuju svoju ličnost.’’

Drugi razlog leži u tome što se izvoze nazad u Rusiju i ostale zemlje istočne Evrope i ima ih sve manje. ,,Postoji malo, ali živo tržište za Ladama u istočnoj Evropi, posebno za modelima sa volanom na desnoj strani koji su napravljeni za Britance.

,,Mađari su poludeli za njima, zato što misle da je neverovatno što su bili pravljeni za kapitalistički zapad.’’

Sve manja ponuda

Veće interesovanje za nekada obične automobile koji se danas smatraju klasicima svakako nije ograničeno na bivše sovjetske modele. Tako su i automobili poput Ford Cortina i Capris, originalni Mini, Citroen 2CV i originalna VW Buba dobili na vrednosti.

,,Većina ovih modela je praktično ,,izumrla’’, teško je da ćete ih videti na ulicama, ali tražnje ima. Ova ograničena ponuda uz visoku tražnju gura cene na gore’’.

BMW se raduje konkurenciji električnih vozila

BMW odbrojava dane dok Audi, Mercedes i Jaguar ne izbace svoje električne aubomobile na tržište, u nadi da će takav nalet doprineti prodaji električnih vozila i ubrzati razvoj nove tehnologije baterija.

BMW-i8

Uprkos tome što možda zvuči čudno da BMW jedva čeka dolazak konkurencije, budući da trenutno dominiraju sa svojim električnim programom i modelima iz serije i, to je istina.

,,To će biti dobro za sve nas. Doći će do većeg potencijala, više će se raditi na infrastrukturi, više potrošača će biti zainteresovano za električna vozila, a više potrošača je svima cilj!” rekao je član upravnog odbora prodaje i marketinga BMW-a Dr. Ian Robertson.

Električna revolucija stiže

Eletkrični modeli Jaguar i Audi se očekuju 2018, dok Mercedesov EQ program ne zaostaje mnogo. Robertson je siguran da BMW ima prednost u tehnologiji i lojalnu potrošačku bazu. Električni program ,,Projekat i”, koji smo imali prilike da vidimo na sajmu automobila u Beogradu, je BMW-u doneo 100.000 prodaja za 3 godine, ali BMW očekuje da proda istu količinu električnih i plug – in hibrida samo u 2017. godini.

,,Do kraja ove decenije, imaćemo između 400 i 500.000 električnih automobila na putevima. Određene kompanije objavljuju ambiciozna predviđanja kada je reč o električnim automobilima, i to je sjajno. Mi očekujemo da do 2025. u ukupnoj prodaji BMW-a učešće zelenih alternativa bude 20 do 30%. To naravno znači da su motori sa unutrašnjim sagorevanjem i dalje više zastupljeni.” rekao je on.

Više električnih automobila će dovesti do ekonomije obima, što će sniziti cenu koštanja baterija, dalje doprinoseći trendu. Tehnologija baterija je veoma uzbudljiva i očekuje se da će prebacivanje na baterije čvrstog stanja umesto tečnog doneti ogroman napredak, ali je to danas i dalje neizvodljivo.

Konkurencija se zagreva

Sledeći novitet BMW-a, najavljen kao iNext neće se pojaviti pre 2021., što daje veliku prednost kompanijama Audi, Jaguar, Mercedes i Tesla i njihovim svežijim električnim vozilima. BMW je za sada bezbedan sa svojim modelima 530e iPerformance, i8 roadster i Mini Countryman hibridima, pored čisto električnih X3 i Mini vozila.

Iako se u svetu uveliko priča o električnim modelima, u Srbiji je glavna tema koji polovni automobil kupiti. Ako imate nameru da prodate svoje vozilo u korist zelenije alternative uvek možete pozvati naš broj, a mi ćemo ga rado otkupiti.

Porsche slavi najbolju godinu u istoriji – svi zaposleni dobijaju 9.111€

Porsche će u čast najbolje poslovne godine i obaranja rekorda u prodaji isplatiti veliki bonus svojim 21.000 zaposlenih.

porsche 911

Svaki zaposleni u Nemačkoj, uključujući osoblje na održavanju, čistačice i radnike na proizvodnoj traci će dobiti iznos od 9.111€, objavila je kompanija Porsche u svom saopštenju za javnost. Iznos bonusa je referenca na najprodavaniji Porsche model svih vremena – 911, koji se proizvodi bez prestanka od 1963. godine.

Koliki je zapravo značaj ovog iznosa novca u Nemačkoj? Ako znamo da je prosečna plata u 2015. godini u Nemačkoj iznosila oko 42.000€, vidimo da je bonus od 9.111€ približan 3 prosečne mesečne plate.

Porsche je povećao svoju prodaju na 233.778 vozila u 2016. fiskalnoj godini, što je donelo ukupne prihode od 22,3 milijarde €. Najveći udeo u prihodu ostvarili su njegovi SUV krosoveri, kompanija je prodala više od 80.000 modela Macan i 73.000 Cayena.

Pored visokih prihoda ostvaren je uspeh i po pitanju profita, i to više od 15.000€ po prodatom automobiliu. I dok neke kompanije jure da rezultate podele sa držaocima akcija i direktorima, Porsche je odlučio da pristupi darežljivije.

Radnici uključeni u donošenje odluke

Bonus je izglasalo radno veće kompanije Porsche. U Nemačkoj, svaka privatna kompanija može da ima svoje radno veće koje mora da ima minimum 5 zaposlenih.

Radno veće postoji kako bi se osiguralo da se sve važne odluke ne donose samo od strane poslodavca. Radna veća moraju biti obaveštena i konsultovana prilikom rešavanja specifičnih problema i mogu da predlažu ackije poslodavcu.

,,Niko u našoj velikoj VW porodici nije primio ni približno velike bonuse kao naši zaposleni u Porsche-u.’’ Napisao je Uve Huk, predsedavajući radnog veća. ,,Morali smo da hodamo po tankoj liniji, nije bilo lako’’.

Ovo nije prvi put da Porsche isplaćuje visoke bonuse, prošle godine je isplatio svojim zaposlenima 8.911€. Veći profiti ove godine su omogućili da poveća prvu brojku za jedan. Bonusi su isplaćeni svim radnicima u Nemačkoj, a verujemo da se pažnja obratila i na zaposlene van Nemačke.

Ne otkupljujemo često povovna vozila marke Porsche, ali smo uvereni da je biti zaposlen u ovakvoj kompaniji velika privilegija.

 

70 godina Ferarija – pogledajte sjajan video snimak

Ferari je povodom 70 godina od osnivanja kompanije izbacio video koji nas vraća u prošlost dok istovremeno govori o budućnosti auto industrije. Uverite se sami.

70 godina Ferarija video

Samo par godina nakon Drugog svetskog rata, 12. Marta 1947. Enzo Ferari izvršio je test vožnju prvog automobila koji je nosio njegovo ime, Ferari 125 S. Ova test vožnja kroz brdske i planinske predele koji okružuju mestašce u Italiji, Maranelo, bili su počeci onoga što je kompanija danas.

Sada, nakon 70 godina, Ferari slavi svoj rođendan tako što će lansirati specijalne modele tokom cele godine. Međutim, za početak, Ferari ispraća svoj prvenac, 125 S kroz kapiju kompanije prateći ga sa LaFerrari Aperta superautomobilom.

Ferari video povodom 70 godina postojanja

Video započinje sa sepia obojenom Ferari radionicom iz 1947, vidimo kako starac sa pogledom punim ljubavi posmatra svoju kreaciju. Vrše se poslednje pripreme pred polazak, čuveni logo propetog konjića se glanca kako bi se dobio savršen sjaj, dok Enzo navlači kožne rukavice i kacigu i lagano pali 125 S. Auto lagano klizi iz radionice ka putu gde uživa u slobodi prostranstva. Ubrzo nailazi na par dece koji sa oduševljenjem posmatraju ono što nikada ranije nije bilo viđeno.

U tom trenutku, ton videa se menja zajedno sa vremenom. Iz prošlosti se vraćamo u sadašnjost dok se 125 S transformiše u potpuno novi LaFerrari. Gubimo nostalgiju slike i video dobija novi, brz ritam ne bi li što bolje predstavio sirovu lepotu i brzinu novog hibridnog V-12 super automobila.

Pogledajte video:

LaFerrari Aperta, targa verzija LaFerrari kupea, dolazi sa hibridnim 6.3 litarskim V-12 motorom koji na put prenosi 949 KS i koji je uparen sa sedmostepenom transmisijom sa duplim kvačilom. Prvi Ferari, 125 S, imao je ,,samo’’ 118 KS iz svog 1.5 litarskog V-12 motora koji je bio uparen sa petostepenim automatskim menjačem.

Automobili italijanskog proizvođača se definitivno ne nude često na otkup, iako bismo ih mi rado otkupili. Kao i svaki drugi brend, a do tada možemo da uživamo u ovakvim video spotovima.

Hjundai FE Fuell Cell koncept oduševljava!

Hyundai je skinuo omot sa svog FE Fuel Cell koncepta na Sajmu automobila u Ženevi, nudeći uvid u sledeću generaciju vozila korejskog proizvođača sa pogonom na vodonik kao i inovativan pravac u dizajnu koji bi mogao da najavi dizajn njegovog predstojećeg SUV-a.

hyundai FE Fuell Cell koncept

Nakon svog prvog komercijalno dostupnog vozila sa pogonskom ćelijom, ix35 Fuell Cell, novi Hyundai FE koncept zadržava SUV-stilske momente, ali sa mnogo više organskog, mekšeg dizajna koji je u kontrastu sa njegovim krovom, koji izgleda kao da pluta, i delikatno tkanim aluminijumskim felnama.

Iako je Hyundai ostao nedorečen za detalje, neke od karakteristika mogu da nagoveštavaju izgled novog gradskog SUV koji će biti predstavljen u popularnoj Tucson seriji, a očekuje se da će stići kasnije ove godine.

Dizajn FE Fuel Cell koncepta

Divlje plava kabina nudi pogled u budućnost – i to verovatno na Genesis G70 luksuzni automobil – sa jednostavnim rasporedom u kojoj dominiraju dva velika digitalna ekrana smeštena na vrhu kontrolne table (izgledaju vrlo slično kao kod Mercedes-Benz E- ili S-klase) sa posebnom centralnom konzolom smeštenom između dva prednja sedišta.

hyundai fe fuel cell koncept-2017 enterijer

Ime FE je akronim od Ekološka budućnost (Future Eco), što treba da simbolizuje napredak koji je Hyundai ostvario u tehnologiji vodoničnih gorivnih ćelija, uključujući razvojna rešenja koja su dovela da se težina smanji za 20% u odnosu na prethodnu verziju, a u isto vreme se postiže 10% veća efikasnost. Snaga gorivne ćelije je tako sada povećana za 30 odsto, što je rezultiralo u rasponu krstarenja od preko 800 km sa samo jednim punjenjem.

Dizajn je inspirisan vodom, jedinom emisijom FE Fuel Cell koncepta, uz minimalistički pristup i spolja i iznutra. Integrisana stilska rešenja, poput ventilacije zadnjih stubova dodaju aerodinamičnoj efikasnosti FE Fuel Cell koncepta.

Ne očekujemo da ćemo uskoro imati priliku da otkupimo ovakvo polovno vozilo, ali smo svakako zadivljeni pravcem u kom Hyundai ide.

Strast ka inovacijama

Hyundai je potvrdio svoju posvećenost ka razvoju tehnologije vodonične gorivne ćelije sa nula emisije u Ženevi, jer kompanija želi da proširi domet vozila sa gorivnim ćelijama uz pomoć proširenje infrastrukture za dopunu gorivnih ćelija.

hyundai fe fuel cell koncept 2017

FE koncept takođe poseduje portabl akumulatore, koji se mogu koristiti za punjenje putničkih uređaja. Koncept takođe poseduje električni skuter u cilju maksimalne mobilnosti, omogućavajući vozaču da parkira van zakrčenih gradskih centara i stigne lakše do svoje destinacije u zadnjem delu putovanja.

Potpredsednik Hyundai, Voong Chul Jang, potvrdio je da će proizvodna verzija FE Fuel Cell biti u prodaji u 2018. Tako će se pridružiti kao jedan od 14 ekoloških modela koji će biti uvedeni do 2020. godine, a pridružiće se već hibridnoj, plug-in hibridnoj i električnoj verziji Hyundai Ioniq.

Rolls Royce napravio automobil za decu

Dečije verzije skupih automobila nisu ništa novo, a nekolicina modela je proizvedeno u poslednjih godinu dana. Meklaren je proizveo malenu iteraciju svog P1, a proizvođač Morgan je učinio isto sa svojim EV3. Rols-Rojs se pridružio ovoj grupi sa svojim novim Rolls-Roice SRH. Za razliku od ostalih britanskih proizvođača automobila, Rols je napravio samo jedan, a on je otišao u dobre ruke.

rolls royce dečiji automobil

Mali gest koji nekome znači mnogo

Automobil je napravljen za odeljenje hirurgije pedijatrijske bolnice Sveti Ričard, koja se nalazi u istom gradu gde je i sedište Rolls-Roice. Automobil je tako dobio ime SRH po uzoru na ime bolnice. Namenjen je pacijentima bolnice kako bi se odvezli do operacione sale. Hodnik koji vodi do operecione sale je ukrašen saobraćajnim znacima. Direktor Rolsa Torsten Miler-Otvos naveo je u saopštenju, “Nadamo se da će Rolls Roice SRH učiniti boravak deci tokom tretmana malo manje stresnim.”

Isto tako, samo zato što je SRH majušan, ne znači da se vodilo manje računa o njegovoj izradi. Ista količina pažnje koje je posvećena detaljima regularnog Rolls-Roice je primenjena i ovde. U prilog ovoj tvrdnji stoji činjenica da je za proizvodnju mini modela odgovorno odeljenje, koje inače gradi posebno prilagođene modele za klijente. Automobil takođe ima savremene funkcije Rolls-Roice dizajna, kao što su samostalno ispravljanje centara točkova, kao i unutrašnjost dizajniranu da precizno odgovara doživljaju koji biste očekivali u skupljoj odrasloj verziji. Naravno, tu je i mali primerak Duha Ekstaze na haubi. Rols je čak imao poseban sajamski tretman otkrivanja za nekoliko pacijenata u fabrici, i dozvolio im da ga provozaju po fabričkoj hali.

Za napajanje malog auta zadužen je električni motor spojen na akumulator od 24 volta. Brzina se kontroliše preko lopatica iza volana, i ima maksimalnu brzinu od 16 km/č, iako brzina može biti ograničen na 8 km/č. Na kraju krajeva, auto se vozi po bolnici, i nema potrebe da neiskusni vozači izazivaju dodatne povrede.

Ovo definitivno nije tip vozila kojem bismo se mi bavili u našoj agenciji, ali smo oduševljeni ovim gestom. Većina nas su roditelji i želimo uvek najbolje za našu decu, a ako se neko setio da učini traumatično iskustvo za decu blažim, imamo samo jedno da kažemo: kapa dole!

Novi Citroen C3 počeo da se prodaje u Srbiji

Oktrivanjem novog C3 proizvođač Citroen obnavlja svoj najprodavaniji model, koji se od uvođenja 2002. godine proizveo u više od 3.5 miliona jedinica. Kod nas je stigao preko kompanije Avtonova KAB, koja je ekskluzivni uvoznik vozila Citroena. Sa sjajnom početnom cenom od 9.890€ verujemo da će u kratkom roku naći put do kupaca.

Novi Citroen C3

Kada je unutrašnjost u pitanju, novi C3 je koncipiran na način koji u prvi plan ističe udobnost, time svako putovanje obiluje zadovoljstvom. Opremljen je modernim internet tehnologijama, među kojima je najinteresantnija kamera – ConnectedCAM Citroen™, predstavlja ugrađenu kameru visoke rezolucije koja omogućuje deljenje slika i video sadržaja. Ovo je prva vrsta takve kamere u nekom Citroenu.

Odlična opcija je i mogućnost personalizacije, koja omogućava vlasniku da izrazi svoju ličnost kroz automobil. Ne znači da automobil odražava vlasnika, ali novi C3 sigurno odaje drugačiji utisak od nekog polovnog vozila koje je spremno za otkup.

Novi C3 donosi osveženje svetu automobila i na najbolji način predstavlja vrednosti kompanije Citroen kroz svoje specifične karakteristike.

Karakteristike novog C3

Prvim pogledom se uočava jedinstvenost novog C3. To je vozilo srednje klase, koji cilja kupce sa stilom. Novi C3 ima karoseriju koja kombinuje 2 boja, a dolazi u opciji sa 9 boja i 3 boje krova, sa obojenim detaljima na svetlima za maglu, kućištima retrovizora, zadnjim bočnim staklima i bočnoj zaštiti.

Dostupan je u 4 nivoa opreme, kako bi svako odabrao unutrašnjost koja najbolje zadovoljava njegove potrebe.

Dosta pažnje je posvećeno bezbednosti, pa je tako opremljen brojnim tehnologijama koje pomažu vozaču u vožnji i osiguravaju bezbednost i siguran put. Opcija Mirror screen omogućuje vozaču da poveže centralni ekran sa pametnim telefonom. Kamera za vožnju unazad olakšava parkiranje i opremljena je senzorima. Vožnja na uzbridici je takođe olakšana sa novim sistemom koji sprečava neželjeno kretanje vozila na uzbrdici tako što ga stabilizuje na dve sekunde.

Bezbednost je povećana sa sistemom upozorenja o neželjenom prelasku preko linjie, sprečavajući nepažnju pri brzini od najmanje 60 km/č sa zvučnim i vizuelnim upozorenjem. Takođe, sistem za nadzor mrtvog ugla upozorava na vozila koja se nalaze u mrtvom uglu.

Izbor motora je širok i odražava efikasnost novog C3, a dolazi sa opcijom PureTech, dizel BlueHDi i u automatskom menjaču najnovije generacije EAT6.

Tehničke karakteristike:

Dužina: 3.99 m
Širina: 1.75 m
Visina: 1.47 m
Međuosovinsko rastojanje: 2.54 m
Zapremina gepeka: 300 L

Ako ste se zainteresovali za ovog lepotana, posetite sajt proizvođača i saznajte gde možete videti uživo i obaviti test vožnju novog modela.

Zabranjen kombi prevoz u Srbiji od 12. februara 2017

Udruženje kombi prevoznika izvelo je protest vožnju 7. Februara po ulicama Beograda i tražilo da se odloži primenjivanje ,,Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju’’, jer bi zbog toga ostali bez biznisa. Budući da nikome nije baš jasno koji je razlog zabrane rada, evo šta treba da znate o novonastaloj situaciji.

zabrana kombi prevoza

Kad zakon stupa na snagu

Zakon je objavljen još 4.8.2015. ali je njegova primena odložena za 18 meseci, tj. 12. februar 2017.

Koga obuhvata zabrana prevoza putnika

Prevoz će biti zabranjen onima koji vrše prevoz kombijem sa 9 ili manje sedišta, računajući i sedište vozača, i onim vlasnicima sa kombijima sa više sedišta koji prevoze od kuće do kuće.

Kakve veze ima broj sedišta

Po zakonu je zabranjeno obavljati javni prevoz koristeći putničko vozilo, a putničkim vozilom se smatra ono sa najviše devet sedećih mesta, zajedno sa mestom za vozača.

Po članu 2 definiše se sledeće:

1) autobus je vozilo za prevoz putnika koje ima više od devet mesta za sedenje uključujući i mesto za sedenje vozača;

32) putničko vozilo je vozilo za prevoz putnika koje ima najviše devet mesta za sedenje uključujući i mesto za sedenje vozača;

Dalje odredbe zakona

Član 13 kaže sledeće:

Domaći ili međunarodni prevoz koji putničkim vozilom ili autobusom obavlja domaće, odnosno strano lice koje nema svojstvo prevoznika, a koji se obavlja dva ili više puta tokom dana, nedelje ili meseca, na istom ili sličnom prevoznom putu ili se lica koja se prevoze ukrcavaju ili iskrcavaju na autobuskim stajalištima ili na istim ili sličnim mestima ukrcavanja ili iskrcavanja, i lica koja se prevoze nisu u srodstvu sa licem koje upravlja vozilom smatra se javnim prevozom koji je ovim zakonom zabranjen.

Što znači da ne možete obavljati javni prevoz ako niste registrovani kao prevoznik.

Ovaj član takođe navodi:

Javnim prevozom iz stava 1. ovog člana smatraće se naročito i:

  1. prevoz za koji je naplaćena usluga prevoza;
  2. prevoz koji se obavlja na relacijama na kojima postoji linijski prevoz;
  3. prevoz više od pet lica, uključujući i vozača;
  4. prevoz “od vrata do vrata”;
  5. prevoz koji se obavlja na osnovu javnog oglašavanja;
  6. ako lice koje upravlja vozilom (vlasnik ili korisnik vozila) nije u mogućnosti da iz sopstvenih prihoda, odnosno prihoda ostvarenih po osnovu rada, socijalnih ili penzijskih primanja finansira iznos troškova za gorivo koje je utrošeno za razliku broja pređenih kilometara u trenutku vršenja inspekcijske kontrole i broja pređenih kilometara evidentiranih u zapisniku o poslednjem tehničkom pregledu.

Kakav će ishod biti

Ovako nefunkcionalan zakon neće dovesti do poboljšanja uslova u kombi prevozu, budući da na loš način reguliše delatnost. Ljudi će pronaći način da nastave sa obavljanjem kombi prevoza, a sigurnost će postati još veći problem, jer će određen broj prevoznika sa nebezbednim polovnim vozilima kojima je vreme za otkup, a ne za put, preći u potpunu ilegalu.

Evo šta očekivati za Ženevski sajam automobila 2017. godine

Nakon sajma u Detroitu, željno iščekujemo naredni veliki događaj u autoindustriji – Ženevski međunarodni sajam automobila 2017. godine. Evo šta nas to čeka za mesec dana i koje su premijere najavljene za Ženevski salon automobila 2017.

Ženevski sajam automobila 2017 predvidjanja i premijere

O sajmu automobila u Ženevi

Sajam u Ženevi je jedan od najvažnijih događaja Evropske automobilske scene, i uvek je žarište aktivnosti za lansiranje novih modela automobila.

Sajam je prvi put održan 1905. godine i trenutno se održava svake godine u ženevskom izložbenom centru Palexpo, a ovogodišnjeg izdanje – i to 87. –  počinje 7. marta 2017. sa prvim od dva dana tokom kojih je poseta dozvoljena samo novinarskim ekipama. Ženevski sajam koji je prethodnih godina počinjao u isto vreme, je otvaren za javnost 9. marta i ulaznice su trenutno u prodaji.

Sa samo mesec dana do početka predstave, proizvođači počinju da izazivaju i otkrivaju nove modele za koje se očekuje da će postaviti nove standarde. Ne očekujte polovna vozila spremna za otkup na sajmu. A ovde vam donosimo mali pregled šta možete da očekujete.

Ključni automobili na predstojećem sajmu u Ženevi

  • Alpine spots car / A120 – Renov brend će ponovo zaživeti, odavanjem poštovanja legendarnom Alpine A110
  • Vauxhall Insignia Grand Sport – Vauxhall će nastaviti da pridobija tržište sa novim kupeom sa četvoro vrata
  • Volkswagen Arteon – Nova WV limuzina će zameniti Passat CC i takmičiće se sa BMW serije 4
  • Seat Ibiza – Novi Seat supermini će dobiti osvežen izgled
  • Mitsubishi SUV – Novi krosover će dodati stila u Mitshubishijev asortiman i boriti se sa Nissanovim Qaschqai
  • Nissan Qaschqai facelift – Jedan od najboljih krosovera trenutno će proći kroz manje promene u dizajnu i velikih tehnoloških unapređenja

Evo još nekih vozila koji će biti predstavljeni na sajmu

  • Audi RS3 Sportback – Novi Audi će se pohvaliti sa prerađenim 2.5-litarskim peto-cilindričnim turbo motorom koji izbacuje 395 KS i 480 Nm obrtnog momenta, i sa transmisijom od sedam brzina i duplim kvačilom plus pogonom na sva četiri točka, biće u stanju da dostigne 100 km/č za 4.1 sekundi i maksimalnu brzinu od 280 km/č nakon uklanjaja elektronske blokade motora
  • BMW i8 Protonic Frozen Black – Nastavljajući se na Protonic Red verziju od prošle godine, na sajmu ove godine debitovaće specijalna verzija Frozen Black. Dok se naredne godine očekuje Protonic Yellow.
  • Dendrobium – Električni koncept superautomobil koji nam dolazi iz Singapura bi trebalo da se pojavi na sajmu. Razvijan je u saradnji sa Williams timom iz Formule 1.
  • Eadon Green Black Cuillin – Ovo je jedan od automobila o kojem najmanje znamo. Do sada je izbačena samo jedna tizer slika, na kojoj je prikazan retro dizajn.
  • Fittipaldi EF7 – F1 legenda Emerson Fitipaldi je udružio snage sa Pininfarina kako bi stvorili EF7 Vision Gran Turismo Pininfarina – novi superautomobil koji će doživeti svoj debi na sajmu.
  • Lamborghini Huracan Super Performante
  • McLaren 720S
  • Pagani Huayra Roadster
  • Pininfarina – Hybrid Kinetic H600
  • Porsche 911 GT3 facelift

Željno iščekujemo mart mesec i sve novine koje će nam ovogodišnji Sajam u Ženevi doneti.

Novi Mercedes AMG sa Formula 1 motorom?

Mercedes – AMG hiper automobil Projekat Jedan će imati pogonski mehanizam sa pobedničkog V6 Formula 1 bolida i pogon na sva četiri točka.

Mercedes Benz AMG Project 1 ima motor Formula 1 bolida

Mercedes je otkrio nove informacije o svom predstojećem hiper automobilu sa motorom iz Formule 1 na Detroit Motor Show manifestaciji, uključujući i broj planirane proizvodnje, pa čak i radni naziv za narednu AMG perjanicu.

Zvanično nazvan Project One (Projekat Jedan) saznajemo da Mercedes planira proizvodnju limitirane serije, od samo 300 automobila, od kojih je naravno većina već uveliko prodata. Njegov hibridni pogonski mehanizam će biti u stanju da razvije nešto blizu 1000 KS, a imaće čak i domet od 25 kilometara koristeći potpuno električnu energiju.

Velika potražnja za novim super automobilom

,,Nisu svi modeli već raspodeljeni, ali ponestaju veoma brzo’’ rekao je novi direktor odeljenja za istraživanje i razvoj u Mercedesu. Na pitanje koliko će modela biti proizvedeno, odgovorio je: ,,Između 200 i 300 vozila’’. Ne verujemo da će ih vlasnici u skorije vreme davati na otkup polovnih vozila.

U međuvremenu je u javnost puštena još jedna tizer slika budućeg rivala Mclarena P1. Iako se zvanični debi vozila planira na Frankfurtskom sajmu automobila u septembru. Automobil će tako obeležiti 50 godina grupacije Mercedes – AMG.

Ono što je potvrđeno je da će hiper automobil pokretati verzija 1.6-litarskog V6 hibridnog pogona iz Mercedesovih F1 trkača. Direktor Mercedes AMG Tobias Mers, prethodno je rekao da će auto biti ,,najefikasniji hiper auto koji možete naći’’.

Neće imati snage koliko i F1 bolid, ali će upotreba ugljeničnih vlakana biti veoma ekstenzivna u izradi tela i šasije vozila, kako bi se težina svela na minimum.

Izrada automobila je potvrđena uoči Salona u Parizu 2016., a Mers je rekao: “To će biti kombinacija male težine, raspona, snage, prolaznih vremena oko staze u Nirnburgu – takve stvari. Mi pokušavamo da obezbedimo ceo paket. ”

Prvi poduhvat ovakve vrste

Direktor razvoja, Kallenius je dodao: ,,Mi smo počeli razvoj na automobilu i ono što će biti apsolutno jedinstveno na njemu, što niko nikada nije uradio i vrlo malo njih je sposobno da urade, mi ćemo uzeti F1 pogon i staviti ga u drumsko vozilo. ”

Razvoj automobila je zajednički projekat između AMG u Affalterbahu, Nemačkoj, i tima iz Brikvorta, koji je odgovoran za visoke performansi F1 automobila.

Očekuje se da će hiper automobil Mercedes Benz kompanije sa svojom tehnologijom najviše klase, doprineti razvoju budućih modela na koje će se preneti znanje i tehnologija. Mers insistirao da i dalje postoji tržište za V8 i V12 motorima, ali mu se dopada ideja o smanjenom turbo motoru sa nekom vrstom elektrifikacije. “Moramo biti spremni za budućnost, bez obzira kakva može biti”, rekao je on.

Nama ostaje samo da čekamo.