Kamaz: višestruki šampioni Dakar-a pripremili novo vozilo

Kamaz ruski tim - novi kamion za trke Kapotnik

Višestruki šampioni Dakar relija u kategoriji kamiona – Kamaz Red Bull tim, je za Dakar 2017 pripremio novo vozilo – novi trkački kamion. Njihovi prepoznatljivi nuke-proof Kamaz kamioni (kamioni otporni na nuklearke – u prevodu na srpski jezik) sa kojima su osvojili dominantno Dakar rally 13 puta u poslednjih 20 godina, dobijaju prinovu te će biti zamenjeni Kamaz Master 960 bhp kamionom, nazvanim Kapotnik.

Nakon što je ruski tim za Dakar, Kamaz, uz poznatu istoimenu marku kamiona ruske proizvodnje, ubedljivo dominirao tokom poslednjih 20 godina, a posebno od početka XX veka, unapređenja su mogla biti očekivana. Iako se uvek radi na unapređenjima različitih vrsta kada su u pitanju reli kamioni i druga vozila za trke ove vrste, najmodernija promena jeste novi kamion koji se dosta razlikuje od rethodnika ruskog Red Bull tima.

Naime, najnoviji kamion će se i vizuelno dosta razlikovati, pošto je zasnovan na Kamaz 4326 modelu i imaće izražen „nos“ tj. hauba kamiona će biti očigledna, što će omogućiti više prostora u samoj kabini kamiona, ostavljajući dovoljno mesta vozačima za komfor, ali i sve moguće tehnološke spravice i opremu koja će pomagati trkačima u ovoj najzahtevnijoj i najnapornijoj reli trci na svetu.

Novi kamion Kamaz tima za Dakar 2017. godine će i dalje biti vozilo sa četiri točka sa dizel motorom zapremine 12,5 litara i ak 16 brzina. Ova monstruozna trkačka mašina će bez problema moći da ide preko 160 km/h na svim terenima, pa čak i onim najtežim koji karakterišu Dakar reli kroz Južnu Ameriku, a što će moći da podrži i obezbedi ogroman rezervoar ovog trkačkog kamiona Kamaz Master, od čak 1000 litara zapremine.

Nakon što je Kamaz tim izgubio Dakar rally trku 2016. godine, nakon tri uzastopne pobede, ovaj kamion će doći kao pravo osveženje za Dakar truck relly 2017. kada je Kamaz ponovo pokušati da pokrene niz dominacije. Uz ovakvu mašinu za trke reklo bi se da granice ne postoje, pa ostaje da se vidi šta će Red Bull Kamaz ruski tim uraditi, a prvi put ćemo imati priliku da vidimo nova vozila na trci kroz Aziju u nastavku ove godine.

Dakar Reli - Kamaz Master novi kamion

Dakar reli – o čemu se radi i koje su kategorije vozila?

Dakar rally je najpoznatija offroad trka različitih vozila na svetu. Kažemo trka različitih vozila pošto se u njoj takmiče u četiri kategorije najrazličitije vrste vozila. Najpre je sve počelo sa automobilima prilagođenim za off-road uslove, što je u suštini karakteristika običnih trka automobila, da bi se zatim ideja Dakar trke proširila do motora, kamiona i quad-ova tj. ATV bagija.

Dakle četiri kategorije vozila za Dakar reli su:

  1. Motocikli
  2. Quad-ovi
  3. Automobili
  4. Kamioni.

Ovo je najiščekivanija reli trka na svetu koja se održava jednom godišnje u nepristupačnim predelima i nepredvidivim uslovima, što reljefno što klimatski posmatrano, pa ovakvo trkanje podrazumeva slupana vozila, skakanje preko peščanih dina i neravnih terena, a neretko i prevrtanje vozila. Nakon takvih nesreća na Dakar reliju, mnoga od njih završe kao slupana vozila i pogodna za otkup havarisanih vozila. Čak i ona pomalo oštećena polovna vozila za otkup koja bismo obožavali da vidimo u našoj agenciji za otkup polovnih vozila, bivaju zamenjena i unapređena svake godine ukoliko nešto nije odgovaralo.

Ovo su specijalno konstruisana i spremljena vozila sa najizdržljivijim vozačima, istreniranim na sve klimatske uslove, a sama trka se održava po etapama i ček point-ima koji su zacrtane po danima. Svake godine se vraćaju profesionalni timovi poput Kamaz tima, ali pravo učešća imaju i ostali – amateri i oni oni koji po prvi put dolaze, koji zapravo čine više od 80% svih učesnika u trkama.

Sam Dakar relly je počeo da se održava 1979 godine, nakon čega se svake godine počinjalo od Pariza pa sve do Dakara, nakon čega se održavao kroz afriku, i tako sve do 2008. godine kada je deo trke kroz afrički deo postao nebezbedan, usled čega je tradicionalni Dakar reli po prvi put otkazan. Od 2009. godine Dakar se premešta u nepristupačne uslove Južne Amerike, gde će se i sledeći održati 2017. godine.