Dizelgejt: konstantan pad prodaje Volkswagen vozila u Evropi

Otkako je Volkswagen pogodio Dizelgejt skandal u Americi, njegova prodaja u Evropi je otpočela postepen, ali konstantan pad. Tačnije, već 14 meseci uzastopce prodaja Volkswagen vozila je u opadanju. Procenat, po procenat u poređenju sa istim mesecima prošle godine.

Pad prodaje Volkswagen vozila u Evropi

Konkurencija iskoristila trenutak pada prodaje Volkswagen vozila

Kako je ugled Volkswagen Group-a opao tokom septembra 2015. godine, usled skandala vezanog za lažiranje informacija o emisiji štetnih gasova iz Volkswagen vozila u Americi, konkurencija je uspela da iskoristi trenutak. Najbolji pokazatelj jeste opadanje udela Volkswagenovih prodatih vozila na tržištu Evrope. Kako u pogledu prodaje, tako i u pogledu registracije polovnih vozila.

Registracija Volkswagen vozila u oktobru opala za 0.4%

Podaci su relevantni i dolaze iz pouzdanih izvora kao što su organizacije za registraciju vozila unutar Evropske unije, ali i ACEA (Asocijacija evropskih proizvođača automobila).

Prema njihovim informacijama, oktobar 2015. i oktobar 2016. godine se razlikuju u pogledu ostvarenog udela u ukupnom broju registrovanih Volkswagen automobila u Evropi. Prema tome, ovaj udeo je sa 25.3% registrovanih vozila opao na 24.9%.

Ne samo što je opao pad registrovanih vozila Volkswagen Group-a, već je i sama prodaja vozila proizvedenih u okviru Volkswagen grupe, opala za 1.8 %.

Da je sam brend “Volkswagen” krivac za ovo, kom je prodaja opala za 7.8%, govori i činjenica da su neki brendovi automobila imali i zapaženo dobre rezultate. To su pre svega Škoda i SEAT koji se proizvode pod okriljem VW Group-a, ali ne poseduju u svom nazivu “Volkswagen”. Škoda je ostvarila rast prodaje od 4.2 % dok SEAT raste za čak 13%.

Ukupan udeo VW vozila za 10 meseci na EU tržištu pao za 1.1%.

Posledice Dizelgejt skandala i najavljeni otkazi u VW

Kao posledica Dizelgejt skandala nije zabeležen samo pad u prodaji, iako je VW group i dalje najprodavanija grupacija proizvođača automobila na svetu, već se često čuju i vesti o štrajkovima VW zaposlenih i pregovorima sindikata o njihovoj budućnosti.

Naime, ranije tokom meseca je bilo reči i o tome da Volkswagen planira da otpusti preko 20.000 zaposlenih kroz narednih 4 do 8 godina, što je u skladu sa težnjama VW-a da se skrešu troškovi i popravi budžet kompanije koji će znatno biti oštećen budućim suđenjima i nagodbom za naknadu štete oštećenima u Dizelgejt skandalu. Izgleda da je dogovor sindikata i kompanije morao da se potpiše, nakon velikog broja neuspešnih pokušaja.

Takođe, rezultat ovog skandala je promena politike i planova same kompanije koja će svoje napore uložiti u sve veći razvoj električnih vozila. Naravno, cilj je povratiti ugled u pogledu ekološki čistih vozila, ali i hvatanje koraka sa trendovima.

Zanimljivo je reći i da je Fiat grupacija zabeležila jedan od najvećih rastova udela, sa oko  6,6 %. Mi možemo reći da se na tržištu polovnih vozila kod nas ne menjaju stvari previše, i da je Volkswagane i dalje jedan od najprodavanijih modela.